Alla inlägg under januari 2013

Av Sara - 2 januari 2013 22:25

Sitter och googlar runt lite på frukost tips och hamnar på Anna Skippers hemsida. Jag vet sedan innan att jag (enligt BMI uträkningar) lider av övervikt, har ett BMI på 25,6. Fortsätter läsa på hennes sida och upptäcker att enligt hennes uträkningar har jag hög övervikt. OPS! Så illa trodde jag inte att vet var, pinsamt läge... Hittar sedan ett diagram som visar hur många kalorier jag ska bränna på en dag, och enligt Anna Skipper lider jag ju av hög övervikt, alltså måste jag ha en stor kropp och ska bränna mellan 1695-2119kalorier om dan, så jag räknar högt. Jag ska bränna minst 2100kalorier om dan... Idag brände jag 324kcal när jag var ute på en promenad, jag har alltså 1776kcal kvar att bränna... Så det är lika bra att Koffe och jag sätter igång att ha lite sex, 108kcal på en timme. Det blir mycket sex    *haha* Nae men imorgon ska jag iallafall försöka komma upp i 1000brända kcal    Nån som vet hur många kalorier man ska äta på en dag?

Av Sara - 2 januari 2013 21:49

Telefonen ringer, men jag orkar inte. Conny kommer springandes med den, jag kollar vem det är men orkar ännu mindre nu än innan. Jag skiter i det helt enkelt, precis som personen gjort med mig på sistone. Det går nån dag och jag får ett sms; jag ringde dig och ville prata om *** Jag suckar, jag vill och orkar inte. Har ingen lust idag...

Av Sara - 2 januari 2013 17:42

Nyårslöften... Bra eller dåligt?

Förr satte jag alltid som nyårslöfte att jag skulle sluta röka, misslyckades varenda jävla gång.

Varför? Hade nog varken lust, vilja eller motivation till det.

Idag röker jag inte, har inte rökt sen jag fick veta att jag väntade Nils, jag har absolut inte slutat röka.
Har bara tagit ett litet uppehåll   

Dom senaste åren har jag inte satt några direkta löften (vad jag kommer ihåg).

Har lite mål med livet men det är inget som har med det nya året att göra utan mera för att jag vill.

Självklart är det dags att rensa upp bland mina så kallade vänner, falska människor har ingen plats i mitt liv och jag vet vilka jag ska börja med. Något som jag också känner det är dags för är min vikt.

Väger lite (20kg) mer idag än när Koffe och jag träffade, ganska förståligt på ett sett då jag "bara" var 15-16när vi blev tillsammans och sen dess har jag fött två underbara söner men dom kilona är borta sen länge sen.

Mitt stora problem är mina så kallade kärlekshandtag, jag rent utsagt hatar dom och vill inget hellre än att bli av med dom. Så nu har jag bestämt mig för att försöka. Har tänkt gå ner lite på vågen också men midjan är prio 1.

Så nu har jag flörtat med svärfar om att få låna hem deras crosstrainer och sen ska jag sätta igång.

Målet är att även börja på gym men det är så jävla tråkigt att gå själv och det är bara att inse faktum, jag har ingen direkt att gå med. Så ska jag göra det här får jag göra det på egen hand. Jag kommer inte räkna några kalorier, sluta äta något speciellt eller börja med diverse soppor.

Utan mera motion och ett annat tänkande, visst det behöver ju inte bli en massa godsaker hela tiden men lite kommer jag unna mig när jag väl är sugen   

Av Sara - 2 januari 2013 14:02

Nils tröttnade på den eviga väntan uppe på sjukhuset

Av Sara - 1 januari 2013 20:35

Så här kan man roa sig i tvättstugan hälsar Conny

Av Sara - 1 januari 2013 20:26

Har som sagt tvättstugan ikväll, roligare saker finns det ju att göra men tvätten tvättas ju inte av sig själv. Jag har tvättmaskin hemma men jag älskar torktumlade handdukar så med jämna mellan rum bokar jag in en tid för lite mjukare handdukar ;-)
I samma veva jag sa: jag går till tvättstugan, sprang Conny in i sitt rum och hämtade strumpor. Han ville också följa med till tvättstugan, jag vet inte varför men så fort någon (i
familjen) är i tvättstugan vill han gå dit. Oftast är det ju hans mormor som är i tvättstugan och då brukar vi gå dit och hjälpa till.
Nackdelen med att tvätta i tvättstugan är att man måste använda centrifugen, så det tar hur lång tid som helst innan tvätten kommer in i torktumlare eller blir hängd :-( Tur att Conny följde med och roar mig när det är "dö-tid"

Av Sara - 1 januari 2013 18:12

Sitter i soffan och har fortfarande min pyjamas på, funderar på om jag ska byta om till vanliga kläder idag eller inte. Har tvättstugan idag men dit skulle jag ju kunna gå i pyjamas ;-) Känns lite onödigt att byta kläder nu när det snart är läggdags igen...

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards