Alla inlägg under januari 2013

Av Sara - 15 januari 2013 17:43

Orka laga mat, när man har en svärmor som lagar godare mat ;-)
Köttbullar, gräddsås, potatis, sallad och lingonsylt. Så j*vla gott, tur man har en snäll svärmor som man kan bjuda in sig till :-)

Av Sara - 15 januari 2013 13:21

Idag hände det, det som alla föräldrar är rädda för. Det vi som föräldrar inte kan undvika, det som nån gång kommer att hända...
Nils gjorde sitt första "dyk" från våran säng. Han låg och sov i våran säng, Conny satt vid datorn och jag styrde i köket. Nils brukar alltid ropa när han vaknar men inte idag. Idag beslöt han sig för att ta sig ner själv vilket slutade illa. Han gjorde en framåt volt och ramlade på rygg en bit ifrån sängen. Mammas lilla hjärta blev självklart räddare än vad jag blev men när jag plockade upp honom lugnade han genast ner sig. I vanliga fall hade jag inte blivit så orolig men när jag stod med Nils på armen så började han spy. Hade svärmor i telefonen och hon sa att så där fort ska dom inte spy om det är en hjärnskakning. Jag lugnade ner mig lite men beslutade att ändå ringa till BVC. När nu hon har tänkt att ringa upp igen...

Av Sara - 15 januari 2013 09:25

Hade inte räknat med att vakna till det här vädret... Egentligen är jag inte förvånad, vi är ju bara i mitten på januari men ändå blir det som en chock. Gården är full av snö och det verkar som om det bara kommer mer och mer... Önskar att man inte behövde lämna sängen idag eller iallafall slippa gå ut. Men sån tur har jag inte idag...

Av Sara - 14 januari 2013 23:38

Haha, lite rolig faktiskt

Av Sara - 14 januari 2013 22:03

 

Idag fyller min älskade pappa år   

Vet inte vad jag skulle göra utan honom, han är den bästaste av dom bästa

Även om vi inte alltid drar jämt så vet jag att han alltid finns där, vad det än gäller.

Min pappa

Grattis på födelsedagen

Av Sara - 14 januari 2013 19:21

   Idag -men bara idag- utser jag min svärmor till världens bästa svärmor   

Varför?

Jo, pratade med henne förut om att jag inte mådde så bra för jag har fått ett tråkigt besked.

Och att jag var gottesugen och inte hade något hemma.

Då kom hon inte med en påse center till mig   

Precis vad jag behövde idag/nu när jag mår som jag mår.

Världens bästa svärmor  

Av Sara - 14 januari 2013 15:12

Jag HATAR när man pratar i telefonen och batteriet dör. Visst, det är ganska nochalant att ringa upp någon när man bara har 5% batteri kvar men jag trodde ju inte att vi skulle prata så länge... Också ganska nochalant med tanke på att det var Jossan jag ringde till och vi pratar alltid -läs oftast- länge i telefonen. Men jag har ingen lust att ladda telefonen på nätterna för då försämras väckarklockan och på dagarna glömmer jag bort det... Men nu ligger telefonen på laddning så om ett tag kan jag ringa upp denna där igen   

Av Sara - 13 januari 2013 16:45

Mammas stora kille har 39,8 temp. Han ligger i soffan och är alldeles hängig :-( Och inte vill han äta eller dricka något. Det finns både glass och festis på bordet men inget får vi i honom...

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards