Alla inlägg under augusti 2013

Av Sara - 13 augusti 2013 19:57

Efter ett par timmars lek hemma hos barnens farmor & farfar är vi nu hemma

Barnen gör sig iordning för kvällen, jag passar på att smyga in på toaletten och hoppas få vara där inne ifred

Jo men TJENA! Drömma går ju, Conny behöver också gå på toaletten så han slår sig ner på pottan bredvid toaletten, straxt därefter kommer Nils in.

Han sliter också fram en potta och slår sig ner, men finns det hjärterum finns det stjärterum!

Vem saknas?

Jo, Chili kommer också in och sätter sig och glor på mig

Hur lätt är det att uträtta sina behov när man har sex ögon som stirrar på en?

Det där med att bajsa i fred får jag göra när barnen flyttat hemifrån!

Av Sara - 12 augusti 2013 19:42

  Jag vaknar upp, kliar mig i huvudet och funderar, var allting bara en dröm?
Jag går upp och kollar på klockan i hallen, den står still. Det är då jag inser att det inte var en dröm, allting jag trodde var en dröm har hänt. Jag står där och tittar. Känner hur det hugger till i bröstet, paniken kryper sakta på mig, andningen blir svår, luften tar slut
Jag går ner på knä och kippar efter luft
Sakta men säkert inser jag att det inte var någon dröm
Jag försöker få fram en tår men det går inte
Jag vill, jag behöver men jag kan inte

Av Sara - 6 augusti 2013 16:18

Nu är det bokat, om nästan tre veckor ska vi ta ett sista farväl
Det är tungt och jobbigt
Nu blev det som en bekräftelse att vi faktiskt inte kommer få träffa dig mera
Att du inte finns runt omkring oss mer

Du är i mina tankar varje dag, men jag vet att du finns i vår närhet och vakar över oss... Jag känner det

Av Sara - 5 augusti 2013 23:23

Varför ska man sova när man kan ligga i sängen och lyssna på tvättmaskinens snurrande och titta upp i taket!?
Det låter som en ganska dum idé
Jag behöver ju inte sova
Även om det vore ganska skönt
Rummet känns som en bastu, kan svära på att elementet är på... Dock så äger vi inget element :-/
Eller jo, i badrummet har vi ett, som hyresvärden stängde av i våras och är helt värdelöst
Skit samma, rummet är en bastu och jag kan inte sova
Vad mer?
Jag får fortsätta snoka runt på olika internet sidor och leta roligt skvaller
Spännande nyheter med polisbilar som inte är besiktade...

God Natt
#JohnBlund var är du?

Av Sara - 5 augusti 2013 21:51

Ibland behöver man bara rymma, komma bort från allt och alla. Idag var det en sån dag.
Varför ska vi båda vara hemma och bara sitta här och glo!? Jag får ändå inget gjort när han är hemma och efter dom senaste dagarna behövde jag bara komma iväg, få slippa tänka och bara vara...
Sagt och gjort, satte mig i bilen och började köra...
Hamnade ute hos min älskade lilla prinsessa som inte ville prata med faster idag :-( Men som tur va fanns det andra pratglada kolmårdstroll :-) Efter ett par timmar där ute var det dags att åka hem till verkligheten igen...

Nu är barnen nattade, köket nystädat och tvätten väntar... Funderar på om den ska få fortsätta vänta tills imorgon och låta #johnblund göra sitt.

Drömmarnas värld låter mera lockande, där finns inte smärtan

Av Sara - 4 augusti 2013 12:55

Är precis det jag vill, jag orkar inte träffa folk som undrar hur det är. Hur jag mår och hur jag känner det.
Jag vill bara vara hemma med mina älskade barn och ta dagen som den kommer.
Njuta av mitt kaffe, njuta av deras skratt och göra det jag känner för

Det är mitt sätt att bearbeta det som har hänt, det är så jag vill ha det
Visst kan det vara bra att prata om det men det gör jag när jag vill

Det är mina barn som gör mig stark och hjälper mig att bearbeta min sorg

Av Sara - 4 augusti 2013 10:24

Idag känns det som om tiden står stilla
Jag försöker att hålla mig sysselsatt så mycket som möjligt
Stannar jag upp kommer tankarna, tankar som får mig att gråta. Och det får jag inte, inte nu. Jag måste vara stark, jag måste tänka på mina barn. Dom behöver mig, jag behöver dom

Jag tittar på klockan, men den står stilla.
Jag har inte styrkan att skruva upp den, inte nu, inte idag

Om jag håller mig sysselsatt känns allt lättare
Om jag håller mig sysselsatt börjar jag inte tänka
Om jag håller mig sysselsatt står inte tiden still

Av Sara - 3 augusti 2013 22:07

Trycket över bröstet blir bara värre och värre, jag har så svårt att andas
Trycket bakom ögonen ger mig huvudvärk
Om allt bara kunde släppa, om jag bara kunde få ur mig det värsta

Jag känner mig så ensam, allting känns så tomt
Hade varit skönt att få prata av sig, men det finns viktigare saker
Och vad spelar det för roll hur jag mår, jag är tydligen inte så viktig


Ido, pero nunca olvidad

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards