Alla inlägg den 22 april 2013

Av Sara - 22 april 2013 23:12

Mindre än en timme senare så ligger jag äntligen i min säng. Båda grabbarna ligger i sina sängar och sover *peppar peppar* Och snart kommer min älskade make hem :-) Har letat som en idiot efter mitt headset, har frågat Koffe om han vet vart det är (han brukar ha koll på mina saker) Men icke... Men så förut när jag var på nappjakt (ni som är föräldrar vet vad jag menar) så flyttade jag på soffan och får se något hänga där under fönsterbrädan. WHAT!? Jag kan med handen på hjärtat säga att jag INTE hängt den där... Hittade även SJU nappar under soffan så nu har vi nappar i 2-3 dagar ;-) Tänkte kolla bakom/under barnens sängar också, nappar har ju en förmåga att hamna på sådana ställen ;-)

Men nu är det dags att ÄNTLIGEN få slå igen mina vackra blå

Godnatt Jörgen

Av Sara - 22 april 2013 22:19

Barnen sover, Koffe jobbar och mina ögon går i kors... Vill krypa ner under täcket och sluta mina blå... Men har en j*vla massa måsten som måste fixas först :-(
Varför? Jämt när man har något som man MÅSTE göra så går ögonen i kors. Man orkar ingenting och vill bara sova. Jag ser till och med fåren hoppa över hagen ;-P
Nae om man ska sätta igång så jag kommer i säng nån gång. Upp tidigt imorgon och skjutsa pappa till jobbet :-) Älskar tidiga mornar, bäst jag laddar bryggarn så jag verkligen orkar upp imorgon :-D

Av Sara - 22 april 2013 17:34

Vart f**n har mina barn fått sitt j*vla humör ifrån? Det kan ju absolut inte komma ifrån mig! Det måste vara ifrån faderns sida, jag har ju träffat stad farmor så ;-)
Conny har ett fruktansvärt morgon humör och Nils har ett allmänt dåligt humör... Han tjurar till för minsta lilla och sen är han allmänt j*vla tjurig...
Nu har barnen fått eftermiddags fika och sitter framför pippi långstrump. Tvättmaskinen går för fullt (plingar i skrivandets stund), har rensat bland lite papper och tänkte börja vika all j*vla tvätt som blir liggandes *suck*
Nån som vill komma hit och ta över eller bara vara sällskap?

Av Sara - 22 april 2013 14:53

Låg på golvet och lekte med Nils, när jag tittar upp för att kolla vad Conny gör så ligger han i soffan och sover    Mammas älskade prins, inte lätt att hålla sig vaken hela dagen när man går upp 6,30 på morgonen I know!

Gick iväg för att styra med lite annat, efter ett tag reagerar jag på hur tyst det var i vardagsrummet. Det första som slår mig är; Vad gör Nils för dumheter nu!? Men ack så fel man kan ha, han låg på golvet och sov  

Så nu ligger båda mina killar och sover middag, Connu skulle bara få sova en halvtimme men jag har inte hjärta att väcka honom    Ett helvete nu eller ett helvete ikväll... Svårt val.. Kanske ska sms Jimma och se ifall vi ska leka ute nu på eftermiddagen så barnen blir slutkörda och somnar gott ikväll trots middagsluren     

Av Sara - 22 april 2013 13:08

Så där ja! Det går bra nu, huvudvärken blev utslagen med en ordentlig smäll. Lunchen tillagad och serverad, disken fixad, tvättmaskinen kör sitt rejs och jag har äntligen fått i mig en      O där satte Nils på spisen *suck* En barnsäker spis vore bra att ha men det är ju inte standard... Snart brinner lägenheten ner om herrarna Steiner fortsätter så här...

Men men jag är inte bitter    Koffe har åkt till jobbet så jag tänkte fortsätta fixa här hemma så länge jag orkar, hittade en kartong med olika kvitton/papper. Kan vara kul att gå igenom den och se vad man hittar för roligt i den kartongen   

Men först tvätten, nu ropar maskinen efter mig   

Av Sara - 22 april 2013 11:06

  Arg, irriterad, besviken, upprörd you name it! Vaknade med huvudvärken från pluto! Försökte vila bort den men det blev bara värre, knaprade värktablett, drack vätska men inget funkade. Till slut kom Koffe upp för att avlasta mig med barnen = Han la sig på soffan och kollade på tv    Så lik förbannat fick jag bråka med barnen om tittan och tattan. Nu ligger alla tre på soffan och kollar på tv, min huvudvärk är kvar men nu kan jag inte lägga mig och vila, det är dags för lunch och sen åker Koffe klockan 13 till jobbet   Har inte fått ett skit gjort idag och lär inte hinna med så mycket heller om jag inte blir av med huvudvärken snart.

Känner mig som en fånge, kan inte göra någonting, orkar inte göra någonting och inte faan får jag hjälp med någonting *suck*


Lunch var det ja, men vad?

Av Sara - 22 april 2013 08:45

Idag skulle jag styra och fixa här hemma, umgås med mina älskade barn och vägra lämna hemmet för skjutningar eller handling. Det jag inte hade räknat med var att vakna med huvudvärk :-( *usch* Vad jag mår dåligt, ligger på soffan och tycker synd om mig själv... Försökte få Koffe att gå upp lite tidigare (redan nu) så jag kunde få vila lite och bli av med huvudvärken
Men nej, det gick tydligen inte. Han ligger kvar i sängen och jag försöker tahhand om barnen... Får se hur den här dagen slutar, får hoppas att det hjälper med huvudvärkstabletten...

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards