Alla inlägg den 14 maj 2013

Av Sara - 14 maj 2013 19:12

Barnen sitter framför tv:n och äter kvällsmat, Conny ropar på mig och skriker: Mamma, kokosbollen kommer och tar min macka. Jag får springa in och sätta tillbaka Nils på sin plats och ge honom hans macka. Men det spelar ingen roll, 2minuter senare är det samma visa igen. Vad är det som gör att Connys macka är så mycket bättre än hans egna? Antagligen att det är Connys macka och inte Nils men det försvårar allt mitt arbete ganska mycket. Men snart är det dags för sängen för mina älsklingar. Hur nu det ska gå med tanke på att båda sovmiddag ganska länge   

Conny är inga större problem, han blir nöjd så länge han har en film att titta på men sen har vi ju den lille. Han gör lite som han vill, inte ordagrant men han är inte den lättaste att lägga om vi säger så... Men snart ska det bli ändringar på det också, snart men inte idag... 13minuter kvar och sen är det dags att borsta tänderna och ta på sig pyjamas... Lite rutiner finns det iallafall

Av Sara - 14 maj 2013 18:06

Nils står och slår på datorn,

helt plötsligt hoppar en låt igång.

Låten får mig direkt att le, det är en vänskaps låt mellan mig och en vän.

En vän som jag hoppas har den låten i tankarna under vissa perioder...


If you need to crash then crash and burn
You're not alone



Av Sara - 14 maj 2013 14:30

  Den här dagen blev allt förutom det jag hade tänkt... Ovanligt!? Nae, inte direkt men så är livet ibland så det är bara att bita i det sura äpplet och fortsätta knalla...

Barnen har som sagt varit hemma idag då Conny hade lite problem med magen imorse. Något som inte har märkts av något mer under dagen så imorgon blir det dagis.

Jag hade en fin liten lista på saker jag skulle beta av idag men den listan kunde jag glömma, blir så mycket annat som jag var tvungen att ta tag i när grabbarna grus är hemma.

Dom samtal jag hade tänkt hinna med ringa sitter jag med nu, viktiga samtal och barn är inte den bästa kombinationen! Nog faan ska dom stå vid mina ben och tjuta så fort jag lyfter på telefonen. Jag har ca 1,5 timme på mig att ringa dom tre sista samtalen, sitter i telefonkö hos trygghansa nu och om köerna ska fortsätta så här lär jag inte komma långt idag...

Av Sara - 14 maj 2013 08:34

Som vanligt när jag har planerat in något så förstörs mina planer... Städ och plockning stod på schemat efter jag lämnat grabbarna på dagis men så blev det inte. Grabbarna blev hemma idag, Conny mår inte så bra i magen och efter lite rådgivning med svärfar kom jag fram till att Conny får vara hemma idag. Fick en jätte ledsen kille här hemma så vi bestämde att lillebror också får vara hemma idag. Men nu ska vi mysa framför tv:n så får vi se vad jag hinner med att göra här hemma idag. Har hunnit med lite men mycket återstår

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards