Alla inlägg den 16 maj 2013

Av Sara - 16 maj 2013 22:11

 

Nae, nu skiter jag i det här på ren svenska!

Jag skjuter upp dagens problem och låter det bli morgondagens

Känner hur kroppen sakta men säkert börja ge upp,

tröttheten tar över allt mer och huvudvärken kryper sig sakta på...

Nae ibland måste man helt enkelt lyssna på sin kropp

 

God Natt

Av Sara - 16 maj 2013 20:41

Nils sover och Conny ligger och kollar på film = lugnt och skönt.

Nu är det tanken att jag ska börja plocka och städa men vet inte riktigt vart jag ska börja. 

Om jag ska vara ärlig orkar jag inte ens börja plocka och städa



Nu vakna Nils, räddade han mig från städningen eller förstörde/störde han!?

Av Sara - 16 maj 2013 19:25

Jämt!

Det slår aldrig fel, så fort någonting flyter på så är det något annat som går åt helvete

JÄMT!

Det slår verkligen aldrig fel

Varför?

Bara bita i det sura äpplet och fortsätta framåt

Lite uppförsbackar på vägen är inget ovanligt

Av Sara - 16 maj 2013 17:23

TJOHOO! Då var det bara två timmar kvar så är det dags för barnen att sova. Det märks att Conny inte varit på dagis på hela veckan, han är mellan golv och tak, dansar på bordet och bråkar med lillebror. Nils är tyvärr likadan, om den ena sitter snällt måste den andra bråka med den första osv. Idag gör dom bara saker dom INTE ska göra *suck* Just nu känns det så lockande att få jobba, det ska bli så jävla skönt. Får man säga så?

Man kanske ska kasta barnen i ett bad så dom är aktiverade ett tag framåt... 

Av Sara - 16 maj 2013 13:04

Då var man hemma igen och har fått i barnen lite lunch och ska precis avnjuta en kopp kaffe i den vackra solen. Ovanligt att jag dricker kaffe   

Va iväg på en arbetsintervju klockan 11,00 som gick bra, jag fick skriva på pappren direkt så nu är det bara att vänta på att dom ringer. Inte det roligaste kanske men det är ett jobb iallafall och det är huvudsaken känner jag. PLUS att det är med något som jag trivs/tycker om att göra så det är inte fy skam det inte.  En av cheferna skulle ev ringa mig under eftermiddagen eller under morgondagen för att bli introducerad på en annan brukare också, *klirr* i kassan om det blir fler timmar för mig. Nu får vi bara hoppas att mitt och Koffes schema går ihop annars får man flörta med familjen och hoppas på att dom ställer upp...

 

Men nu blir det kaffe + sol = sant

Av Sara - 16 maj 2013 08:28

Första koppen kaffe är äntligen upp hälld, barnen har fått i sig frukost och karln sover. Conny tjatat om att se på Pippi (på youtube) men utan ljud är det ganska tråkigt så just nu kämpar jag med att få igång ljudet. Koffe lovade att titta på det men det lär ju dröja... O där fich jag igång ljudet    Tänk vad en kvinna kan klara av själv, nu blev du stolt va Camo   

Nu när ljudet äntligen funkar kan Conny få titta på sin Pippi Långstrump och jag kan få njuta av mitt morgon kaffe, sen blir det att fortsätta plocka och städa här hemma. En dusch låter lockande men ska på intervju klockan 11,00 så det känns som om det är lite tajt med tid, speciellt när jag har båda grabbarna hemma... Men det löser sig alltid, nu blir det kaffe och Pippi Långstump

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards