Alla inlägg den 11 juni 2013

Av Sara - 11 juni 2013 23:23

 

Lite nytta har jag allt hunnit med, dock inte lika mycket som jag egentligen ville men det är ju en dag imorgon också. Ska sätta igång slipmaskinen så fort jag lämnat barnen på dagis.

Sen om det finns människor i det här huset som vill sova skiter jag fullständigt i

Får inte jag sova, får ingen annan sova

Och om han nu behöver sova efter att ha jobbat så varför behöver inte jag sova när jag har jobbat eller ska jobba!? Jämdställdhet? Nej, nej inte här hemma inte

Av Sara - 11 juni 2013 22:07

Det svänger sa katten!

Och nog faan svänger det mycket här hemma, speciellt mitt humör!


Tyckte att jag hade full kontroll här hemma, barnen var klara för sängen, Conny hade till och med gått och lagt sig och Nils låg i mitt knä och sen hände något... Min förbannade jävla telefon satte igång att ringa så Nils vaknade till, från ingenstans kommer Conny upp utan blöja och tycker han är jätterolig som inte har någon blöja på sig. Grabbarna sätter igång och leker *suck* Bråkar med grabbarna för att få dom i säng vilket slutar med att Conny tjuter, det är inte natt det är "tänt" ute *suck* Ja jag vet, men du MÅSTE sova nu, du SKA till dagis imorgon, det är kväll och snart är det jättemörkt ute och pappa kommer hem. Får honom i säng och Nils lugnar ner sig, då börjar telefonen ringa igen. Okänt nummer... Fet glöm att jag svarar, orkar inte, har inte tid, annat att göra...

Nu sover Nils, Conny ligger i sängen och vrider på sig. Kommer han upp nu så gråter jag, jag orkar inte mera bråk på en kväll... Det är ju inte direkt så att alla måsten försvinner bara för att barnen vägrar sova...

Nahe vart ska man börja nu då?

Klockan är 22,14 och ögonen går i kors... Men med min lista får jag vara glad över att komma i säng alls på den här sidan av dygnet

Av Sara - 11 juni 2013 19:59

Då var lekdejten slut för idag och James har gått hem till sig. Barnen har precis fått i sig kvällsmat och det var inte lite. Nils brukar äta mycket men idag fick till och med Conny i sig en hel del    Mammas pojkar växer så det knakar och äter där efter... Har snart inte råd att ha kvar dom *haha* Nae då, men nog faan har matkontot ökat en hel del, först sjönk det när Koffe bytte jobb men den senaste månaden har det ökat lite igen. Visserligen inte till den kostnaden som det låg på för ett par månader sen men ökat har det. Det märker jag ju när Ica bladet kommer den här månaden. Funderar på om man kan logga in på Icas hemsida och kolla nån statistik för hur mycket man handlat dom senaste månaderna. Får kolla det sen. Men nu ska pojkarna i säng och jag ska fortsätta med alla jävla måsten här hemma... Det finns ju en hel del att göra så om någon känner sig sugen på att komma hit och hjälpa till eller bara vara sällskap så är ni såååå välkomna     

Av Sara - 11 juni 2013 17:27

Tänk vad tiden springer iväg när man har roligt, eller nått åt det hållet!

Den senaste veckan har sprungit iväg vilket tyvärr innebär att bloggen hamnar åt sidan.

Men dom som vill kan följa mig på instragram: dendarsara Där jag upptaderar både då och nu.

Det skulle vara smidigt om man kunde koppla instagram till bloggen. Det kanske går men bara den att jag inte har hittat den inställningen ännu. Vilket som en liten update om min senaste vecka ska ni få iallafall   

TorsdagSveriges nationaldag firades (precis som förra året) ute på landet. Det var dags att städa av stugorna och klippa lite gräs så det var det alla andra fick fixa med medans en annan satt i solen och njöt. Var på världens sämsta humör och retade mig på allt och alla den dagen så jag kan inte påstå att det var en bra dag. Men jag försökte göra det sämsta bästa av den.

Efter en hel dag på landet slocknade barnen i bilen och sov alldeles för länge på eftermiddagen. Nått som James tyckte var dumt så han kom in och väckte Conny. Då hade vi två överlyckliga killar som inte hade träffats på JÄTTELÄNGE som nu fick chansen att leka av sig lite mera innan det var dags för dom att krypa till sängs. Bortsett från nationaldagen så var det mina föräldrars 26åriga bröllopsdag så ett stort GRATTIS till dom (gratulerade dom på telefonen samma dag)

Fredaggjorde vi inte så mycket, en jävla massa stress blev det då min kära far ville ha skjuts runt halva stan för att kolla på olika saker. På kvällen blev det grillning hemma hos svärmor och svärfar. Men mer än så var det inte   

Lördagdäremot var det fullt upp! Dagen började lite tung, det var två år sen Jimmy hastigt lämnade oss och alla känslor bubblade upp igen. Koffe stänger in allting och vägrar prata om det. Han säger att det är okej men jag som känner honom vet att det inte är okej. Men vill han inte prata om det så tvingar jag honom inte. Men självklart åkte vi ut till hans grav för att lämna lite blommor... Du är saknad Jimmy, jag vet att han tänker på dig även om han inte pratar om dig

En tråkig dag som denna behövdes det lite ljus/positivitet! En gammal barndoms kompis skulle gifta sig så självklart skulle jag närvara! Men inte som gäst utan som serveringspersonal! Helt jävla fucking underbart, fy faan vad jag har saknat serveringsyrket! Kicken man får, adrenalinet, hela kittet är helt underbart! Det blev en sen kväll men det var helt klart värt det! Den underbara känslan av att vara helt slut i kroppen, alla känslor som blir vid ett bröllop JAG ÄLSKAR DET! Tror inte förstår riktigt vad jag menar men ibland önskar jag att jag kunde få vara en del av det igen och vem vet, en dag kanske jag kan det. När barnen blivit lite större och Koffe har ett normalt jobb. Det är kört, Koffe och ett normalt jobb kommer aldrig funka... Ett stort Grattis till Herr & Fru Olsson som gifte sig den 8juni och ett Grattis till prinsessan och hennes nyblivna make    Tack till Jossan & Sabina som hjälpte mig med allt bestyr inför och under bröllopsmiddagen

Söndagveckans vilodag, eller inte! Hemmet står inte stilla bara för att man jobbar så här hemma blev det en jäkla massa fix och trix för att få ihop allting, vi packade ihop lite saker inför flytten och handlade hem lite målarfärg så vi kan börja få iordning innan dom ska besikta lägenheten

 Måndag   Conny skulle till läkaren för att kolla upp sin förkylningsastma. Allting såg bra ut man han ville att vi skulle öka doseringen lite konstigt med tanke på att allt såg bra ut men det är han som är läkaren så jag säger inte emot honom. Eftersom förkylningsastma är något som oftast växer bort så trodde han att det skulle vara borta om ett år ungerfär    Så nu ville han att vi skulle ha lite mera koll på hur ofta det händer och höra av mig till honom om det var så att jag behövde nya mediciner. YES inget mera strul med VC   

Conny var jätteduktig hos läkaren så vi åkte förbi hans mormor/gudmors jobb för en liten fika, Nils låg ändå och sov hemma hos farmor så då får man passa på att mysa med sitt stora barn och åka runt lite. När vi kom hem så dröjde det inte länge innan barnens faster, farbror    och kusin kom på besök. Barnens hamnade i poolen och vi vuxna vis köksbordet med en varsin kaffe i handen. Ja, inte Ante förståss han har ju inte blivit vuxen ännu så han fick en läsk   

Måndags kvällen blev inte så jättebra för min del men om jag drar en slutssats av hela måndagen måste jag ge den tummen upp. Mys med fasters prinsessa är aldrig fel   

Idag är idag och livet rullar på. Conny leker med James och Nils sover. Jag måste snart väcka Nils så han sover inatt, men det är lite jobbigt för herrn med värmen och vem kan klandra honom!?

Jag börjar känna nu hur långt det här inlägget så jag hoppas att du orkade läsa allt. Jag är helt slut av allt skrivande så jag ska ta en p a u s och gå ut till grabbarna i den lilla solen som finns kvar.

 


Orkade du läsa allt Jörgen!?


Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards