Alla inlägg den 22 juni 2013

Av Sara - 22 juni 2013 23:20

  Nu flyter det på här hemma! Köket är klart och jag hatar det! Hallen är färdigmålad så nu ska bara listerna på plats efter att jag skurat rent dom. Så nu ska vi börja med barnens lekrum, känns inte så jätteroligt att packa ihop barnens leksaker redan nu men vi måste ju bli av med dom så vi kan börja göra iordning väggarna. Så det är mitt nattprojekt - packa barnens leksaker    Det blir i banankartonger så barnen kommer att kunna packa upp dom igen = slänga ut dom över hela lägenheten... Bäst att jag sätter igång så att jag kommer i säng nån gång, tanken var att vi skulle börja där inne redan ikväll men efter att ha tittat på klockan så inser jag att vi inte kommer kunna börja där inne ikväll. Behöver ju min skönhetssömn och barnen sover ju tyvärr inte längre bara för att mamma behöver sova längre...

Vart tar tiden vägen!?

Av Sara - 22 juni 2013 15:56

Usch, fy, tvi och blä!

Jag hatar verkligen mitt kök just nu!

Det är vitt och tråkigt, det ser ut som en sjukhussal, fy faan va tråkigt kök jag har!

Och ni som har vita kök eller tycker om vita kök OKEJ det är upp till er!

Men jag riktigt hatar mitt kök just nu!

Jag mår dåligt bara av att kliva in i det, det är så stelt, så ....

Jag kan inte ens sätta ord på det

Nae, nått vitt kök blir det aldrig mer för Fru Steiner för då kommer vi få lägga in mig på psyket

Sen så kan jag tycka det är jättefint när jag kommer hem till andra som har vitt kök men nae, det är INTE min grej. Vita väggar, vita skåpsluckor allting är så vitt...

Nae, i köket vill jag ha lite färg så man blir glad av att vara där inte

Inte stelt och sjukhus-aktigt så man blir rädd att minsta lilla rörelse kan fläcka ner allt.

Hur ska mina barn kunna röra sig där inne nu!?

Av Sara - 22 juni 2013 11:48

 

Idag är det riktigt segt här hemma, barnen är trötta och vi vuxna likaså. Vi var hemma runt 12-tiden, Nils sov i vagnen och Conny i Koffes armar. Koffe och jag funderade på om vi skulle måla klart det sista innan vi la oss men valde att ta vara på den sovtid man får   

Vi hade en jättetrevlig midsommarafton hemma hos Johan & Carina, barnen dansade runt midsommarstången eller ja, Nils dansade en bit utanför ringen men tyckte det var lika kul ändå   

Efter dansen blev det grillat och potatisgratäng, åt alldeles för mycket så både Koffe och jag ville sova. Men en kall cider/öl på det så vaknade man till igen och kunde fortsätta firandet. Conny sprang in och ut och lekte hela kvällen, så skönt när det är större barn i närheten som kan ha koll på honom. Han sköter sig bra men ett par extra ögon är aldrig fel.

Men som jag skrev så är det riktigt segt idag, inte för att jag är bakis utan mera för att det blev sen inatt. Barnen vaknade 8 *suck* men Koffe gick upp med dom och lät mig sova. ALLDELES för länge så det gör mig jätteseg idag så nu blir det att sätta på lite kaffe så man vaknar till och sen fortsätta måla här hemma. Förhoppningsvis kan vi börja tapetsera imorgon, ska bli kul och se hur det ska gå. Varken Koffe eller jag har gjort det själva förut men jag har ingen lust att tjata om hjälp när jag har frågat flera gånger...


En liten dans ifrån midsommar dansen


 

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards