Alla inlägg den 12 juni 2013

Av Sara - 12 juni 2013 20:23

O så var det bara en unge kvar att få i säng. Conny ligger och kollar på film i sitt rum och borde somna när som (om jag har tur). Nils är ute på gården och styr lite för sig själv och en annan ska fixa lite med tvätten och sen börja tejpa i hallen. Hade tänkt börja måla nu ikväll men med Nils vaken så tar jag inga risker. Kände också att jag har lite kvar att slipa så jag måste hur eller hur vänta tills imorgon *suck* och självklart dammsuga väggarna så att det inte blandas in något slipdamm i färgen för då blir det bara en massa dubbeljobb och det vill jag inte ha!

Men nu kom en liten kille med sin snuttefilt i högsta hugg, inget svårt att lista ut vad han vill   

Tjingeling

Av Sara - 12 juni 2013 18:51

Passade på att vila lite förut innan det var dags för Koffe att åka till jobbet, vilket slutade med att jag sov 40minuter. En powernap är ju aldrig! Kommer upp och hittar Nils sovandes på golvet och Conny sittandes framför datorn. La mig på soffan och glodde på tv, när det ringer på dörren. Går upp och öppnar samtidigt som jag kollade klockan, SHIT! Jag hade sovit ytterligare än timme, Nils sov på golvet och Conny låg på stolen och sov (måste ta kort på honom nästa gång han gör det). Försökte väcka Conny så gott det gick, okej att mamma tar en powernap men Conny ska absolut inte göra det. Då får vi problem ikväll...

Väckte båda grabbarna och tog en promenad, hamnade hemma hos mor & far där dom (mamma) genast satte mig i arbete medans barnen lekte. Så nu har vi precis kommit hem, tänkte kasta barnen i ett bad innan det är dags för kvällsmat så att dom förhoppningsvis kommer tidigt i säng ikväll (dream on)

Men det kunde jag glömma, i skrivandets stund serverar Conny kvällsmat till sin lillebror. Mammas stora kille är så duktig (när han själv vill) men jag tror att jag ska gå dit och hjälpa dom så det inte händer någon olycka...

Av Sara - 12 juni 2013 11:45

Kärt barn har många namn och namn är något mina barn har många    Tur att dom vet att jag älskar dom, för smeknamnet monster/kaos är nog inte så roligt att höra alltid. Men dom är inte så farliga som dom ser ut. Visst dom ser nog ganska rara och snälla ut, som två små änglar men deras horn växer fram sakta men säkert!

Nu är det snart dags att resa på sig och hämta hem dom, klockan närmar sig tolv. Hatar dom här tiderna då det blir en jäkla stress att springa fram och tillbaka men tiderna är anpassade efter barnen, för att dom ska komma in mera i gruppen och hinna med på dom olika aktiviteterna dom har så det är bara för en annan att le och se glad ut... Men nu ska jag hämta hem mina trollungar och sen börja dammsuga väggarna och måla lite medans Koffe fortfarande är hemma


Conny fick provsitta i byggarnas traktor i går

gissa om vi hade en glad kille sen! 

Av Sara - 12 juni 2013 10:32

  Nu har jag äntligen fått ta min efterlängtade dusch    Dock blev den lite försenad men vad gjorde det när jag fick prata med kusin vitamin i telefon    Alltid trevligt att få prata med henne, det var ett tag sen sist och nu när det händer så mycket i hennes liv är det trevligt med en liten uppdate. Har även hunnit med att slipa nästan alla väggar, förutom dom som jag spacklade på förut för dom hade tydligen inte hunnit torka än. Så nu blir det att väcka maken så han får dubbelkolla att väggarna ser bra ut så att jag framåt kvällen kan börja måla dom    Så mycket att göra men så lite tid kvar, dumt att sitta framför datorn när man har så mycket att göra men jag kan ju inte direkt påskynda torkningen av spacklet. Eller kan jag? Tror ni det funkar med en hårblås!?

Av Sara - 12 juni 2013 09:09

Nu så kanske jag skulle passa på att hoppa in i en dusch, barnen är på dagis och Koffe sover. Så jag har all tid i världen för att ta vara på mig själv. MEN det finns ju så mycket annat att ta hand om, nu är väggarna spacklade så jag väntar på att det ska torka så jag kan börja slipa för att sedan ikväll (om barnen somnar skapligt) börja måla. Tvätthögen verkar inte minska för fem öre, ju mer jag tvättar ju mera tvätt blir det!? Ja, tvätten ska ju vikas in också och det är ju så jävla tråkigt. Jag tycker att det är Koffes jobb men det tycker tydligen inte han så högarna bara växer och växer vilket slutar med att jag inte hittar några kläder vilket i sin tur slutar med att jag köper nytt. Ny tvätt - blir skitigt - smutshögen växer - tvättar/hängar - rena tvätthögen växer - hittar ingenting - köper nytt! Det går runt och runt och runt. Mina kusiner som ska ha barn till hösten lär ju jubla när dom kan springa hit och hämta kläder till deras monster/änglar istället för att köpa nya själva    Och nu ringer den där jävla telefonen precis lagom tills jag ska hoppa in i duschen... Eller, jag var ju inte på väg in i duschen, än. Men nu är jag!

Hjälp vilket rörigt inlägg!

Av Sara - 12 juni 2013 07:31

  Ena sonen är jättepigg och hittar man på massa dumheter/hyss sen har jag den andra sonen som ligger och gömmer sig under en filt på soffan och inte vill vakna till ordentligt. Vem som är vem är inte speciellt svårt att lista ut    Båda har nu fått i sig frukost, den ena bättre en den andra men jag kan inte tvinga honom att äta. Jag vet hur svårt det är att äta frukost direkt på morgonen så jag håller mig på låg på den fronten. Så länge jag får mitt morgonkaffe är jag nöjd och det sitter jag i skrivandets stund och sipprar i mig.

Snart är det dags att klä på herrarna och gå till dagis, efter dagis har jag en JÄTTELÅNG lista att beta av här hemma. Först och främst blir det att hoppa in i en dusch! Det är väll en av nackdelarna med att Koffe jobbar kvällar, man kan inte ta en dusch när man vill utan måste anpassa det efter barnen och när dom sover/går på dagis...

Nahe, då var det bara att börja jaga Nils som snor fjärrkontrollen till tv:n och stänger av Connys program, Nils fixar så mycket bus/hyss på morgonen som han bara kan för att sedan vara en ängel på dagis...

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards