Alla inlägg den 1 juli 2013

Av Sara - 1 juli 2013 22:14

Conny somnade på ett par sekunder, Nils däremot var väldigt bökig så honom tog det lite extra tid på så nu har jag förlorat en MASSA tid på att ligga bredvid honom *suck* Koffe skröt så gott om att det var inga problem att söva Nils för det vara BARA att lägga in honom så somnade han själv i sin säng. Jo men TJENA! Det kanske funkar på pappa men inte på mamma. Sen så kanske jag gav upp lite för snabbt men med tanke på stressen jag känner inför imorgon så blir det lite jobbigt. Jag har ju trots allt lite att styra med ikväll inför morgondagens jobb och det är ju inte direkt så att Koffe hjälper till med något. Visst, om jag skulle be honom om hjälp skulle han kliva upp men det känns ju också ganska onödigt... Men men nu är det bäst att jag sätter igång här hemma, har lite disk och ett par väskor att ta hand om sen blir det sängen. Klockan ringer 5,30 imorgon. Nån som vet hur vädret blir imorgon? Behöver jag packa ner regnkläder eller blir det bra med shorts!? Bäst jag kollar det på smhi

    

Av Sara - 1 juli 2013 21:05

... sa katten och log!

Nu ligger Conny nerbäddad, nu är det bara Nils kvar men han äter fortfarande kvällsmat så jag får glatt vänta. Sen blir det att packa en varsin väska till grabbarna för imorgon är det återigen dags för dagis. Ska bli så jävla skönt att jobba imorgon, komma hem ifrån och få vara Sara. Jag älskar mitt liv men ibland är det skönt att få vara bara JAG inte någons fru/mamma/dotter/syster/svärdotter/svägerska/younameit! Nae, på jobbet kan jag vara jag det är ingen som vet vem jag egentligen är utan där ute kan jag få vara mig själv. Visst Herr H vet att jag har två söner, är gift och har en stor familj men samtidigt finns det ingen direkt press på mig där ute att jag MÅSTE göra en massa mamma/fru saker utan där ute är jag bara JAG Sara - Personlig Assistent och en så länge är det fortfarande så. På mina tidigare arbetsplatser som PA har jag aldrig haft en egen identitet utan på mitt första ställe var jag dotter/syster och på andra stället var jag svärdotter. Nu är jag Sara - Personlig Assistent som har en familj någonstans i Norrköping, typ

Blev lite rörigt kände jag men det tar jag inget extra för   

Nils har ätit klart så jag ska göra mina mamma uppgifter här hemma innan det är dags att ta tag i mina fru/mamma uppgifter *suck* Kommer jag komma tidigt i säng idag!?

Av Sara - 1 juli 2013 17:30

Ibland kan det ju vara bra om man gör det som man tänker

och inte gör precis tvärtom...


  Det sista jag kommer ihåg var att jag låg i sängen och pratade med Jossan, hon ber mig vänta ett tag och sen kommer Conny in i rummet för att läsa/sjunga lite för mig. 1timme senare vaknar jag upp av att Conny ligger bredvid mig; Mamma, du somnade! UPS! Det var inte vad jag hade räknat med, men så kan det gå när ens barn väcker en klockan 4,00 på morgonen. Inte så jättebra att somna så dags och nu vet jag ju inte om Conny också har sovit vilket kan i sånt fall bli ett problem ikväll. PLUS att Nils nu har fått sova alldeles för länge så han kommer garanterat bli ett problem ikväll. Men men, det är bara att bita i det sura äpplet och försöka få grabbarna i säng skapligt ikväll. Imorgon är det dags för jobb/dagis igen!

Men nu är det bäst att jag tar tag i det som jag hade tänkt göra förut när jag somnade...

Av Sara - 1 juli 2013 15:26

Det är ju fullt normalt att ligga inne i sängen med solglasögonen på... Eller inte! Men som tur är så har jag aldrig påstått att jag är normal så nu behöver ingen lägga nån direkt energi på det ;-)
Är så j*vla trött idag så jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen...
Och som vanligt så hjälper inte kaffet för fem öre :-(
Kan ju inte påstå att jag blir piggare av att ligga i sängen heller...
Man kanske skulle ta och göra någon nytta istället för att ligga här som en...

Av Sara - 1 juli 2013 07:54

Titt på faan! Nu är vi inne i Juli månad, tänk va fort tiden springer iväg!

 

Nils tyckte att vi skulle gå upp klockan 4,00 i morse, jag tänker inte ljuga... Klockan 4,00 på morgonen ska man sova ITNE leka... Från klockan 4,00 och fram tills nu känner jag mig väldigt arg, trött och grinig. Hur faan kan ett litet barn få för sig att gå upp klockan 4,00? Skämtar han med mig!? Tror han på fullaste allvar att jag ska orka göra något idag!? Verkar nästan så för nu kom han med lite av mina kläder och tyckte att jag skulle klä på mig... Jäkla skitunge   

Förhoppningsvis är kaffet snart klart så man kan vakna till och bli människa nån jävla gång, sen ska jag ringa upp Tele2 och ifrågasätta vad det är för jävla skit internet dom har lurat på mig som INTE fungerar. Kul att betala för något som inte fungerar PLUS att sitta här utan internet. Dessutom så vill dom att man ska vara tillgänglig så deras jävla tekniker ska kunna komma hit och kolla på skiten. Jo men visst! Jag vill jättegärna sitta inne och glo när det är 30grader varmt ute för jag har inget annat att göra... JÄVLA IDIOTER! Men det förstås, med tanke på hur mitt humör är redan  nu kan det bli ett ganska intressant samtal med deras tekniker... Aja får se hur jag gör, tror inte jag kommer vara kvar där som kunde länge till...

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards