Alla inlägg den 18 juli 2013

Av Sara - 18 juli 2013 22:36

 

Jag står i valet och kvalet om jag ska ta en dusch ikväll eller imorgon,

tyvärr trycker huvudvärken på för mycket så jag skjuter upp det till imorgon.

Blir att ställa klockan på 5 istället för klockan 6

Fördelen är att jag hinner dubbelkolla att jag fått med allting,

jag beslutade mig för att inte packa några tjocka kläder till barnen utan det får bli lite längre shorts.

Så nu blir det att skriva en liten checklista till morgonen och sen ta min huvudvärk och krypa ner under täcket.

Förhoppningsvis förstår huvudvärken piken och tar sitt pick och pack och drar härifrån i annat fall stannar faanskapet kvar och förstör min natt.

Återstår att se

God Natt

Av Sara - 18 juli 2013 21:33

Nu ligger båda grabbarna i sina sängar, mycket senare än vad dom är vana med men tiden sprang bara iväg. Inget ovanligt för att vara mig men oftast när tiden bara springer iväg så brukar det inte drabba barnen. Men idag gjorde det tyvärr det, förhoppningsvis somnar dom ganska snabbt nu och jag kan fortsätta med mitt...

  Matsäcken är fixad så nu är bara barnens extra kläder och blöjor som ska packas ner, det verkar ju som om vädret ska bli KANON så jag tror faktiskt att jag hoppar det där med regnkläder, eller vad tror ni!?

Blir att packa ner extra kläder, badkläder, handdukar, solkräm, solhattar, blöjor, våtservetter osv. Frågan är om jag behöver packa ner långbyxor!? Kan ju vara bra att ha med sig ifall att det blir kallt och dom börjar frysa...

Kanske är bäst att jag sätter igång istället för att sitta här och bara skriva en massa goja. Huvudvärken kryper på allt mer och om den hänger kvar imorgon vet jag inte hur det ska gå att köra. Visserligen är det inte så jättelångt att åka ca 25mil och det har man ju kört förut... Men med huvudvärk, gnälliga ungar...

Nae nu tappa jag bort mig igen, måste knacka på hos grannen så jag får låna deras kaffetermos också... Dags att införskaffa en själv tror jag...

Av Sara - 18 juli 2013 19:16

Vilken tur att mina svärföräldrar älskar mig,

 dom kom hit och lämnade en stor kylväska som jag kan packa matsäcken till imorgon i   Lämnade även lite tråkiga nyheter, blev lite besviken men samtidigt är jag inte förvånad. Alltid samma sak, när ska folk ändras? När ska folk sluta lova saker man inte kan hålla? Aja, det är ju dom som förlorar på det i långa loppet. Nu får dom skylla sig själva om dom känner sig utanför när vi försöker och försöker hela tiden! Vi ska iallafall ha en supertrevlig resa imorgon med eller utan dom! Så det kanske är bäst att jag sätter igång här hemma. Frågan är vart jag ska börja... Har ju fortfarande inte ringt in mig så kanske ska börja med det så jag får betalt för dom timmarna jag jobbade idag. Sen är frågan om jag ska göra mackorna eller om jag ska skära upp vattenmelonen först, eller kanske ska hänga upp tvätten så att barnen har några kläder att ha på sig imorgon... Måste packa deras väskor också... Oj, oj vad mycket det blev att fixa nu... Bäst att jag sätter igång, imorgon åker vi ju   

 

 

Av Sara - 18 juli 2013 10:59

Idag var det två trötta killar som lämnades på dagis. Conny sov när hela vägen till dagis så jag fick bära in honom och lägga honom på soffan. Nils däremot var ganska pigg när vi väl kom till dagis så nu ska det bli intressant att se hur det har gått idag. Den här veckan verkar det bara vara vikarier på dagis :-( Vet inte om jag eller Koffe ska hämta idag, smidigast är det ju om Koffe gör det men då lär han glömma häften också. Får se vad han säger när jag ringer till honom senare

Men nu måste jag fortsätta jobba lite
Tjingeling

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards