Alla inlägg under mars 2014

Av Sara - 10 mars 2014 22:19

Då har älskade frugan varit här och myst lite    Blev lite mer mys än vad vi är vana med men det gick bra det med  

Nils va lite ledsen men la sig snällt till rätta och somnade ganska fort på sin favorit faster. När barnen hade somnat passade hon på att mer eller mindre äta upp deras kakor...

Blir att göra nya imorgon, lutar åt chokladbollar. Det ville både hon och barnen ha och vad gör man inte för sin familj    Bara hoppas att jag har samma energi imorgon som jag hade idag - men så länge vi kör på positivt tänkande ska det nog gå bra... Frågade vad hon ville ha för mat imorgon när hon kommer men det visste hon inte, får fråga männen i mitt liv vad dom vill ha så får vi se om det duger åt frugan sen. I annat fall har hon ju lite matlådor sen tidigare att ta utav   


Innan hon gick så diskuterade vi min fredag, hon gav mig en liten utmaning som jag är sugen på att anta... Ska bli spännande och se hur fredag slutar, tjejkväll är ju inte riktigt min grej men det kan bli intressant och ännu mer nu med utmaningen i bahuvudet...

 

Av Sara - 10 mars 2014 17:00

Hej, mitt namn är Sara och jag är en en shopaholic   

Det är ju så jävla underbart att man bara kan klicka hem saker man vill ha... Har ju hittat min nya favorit butik och tydligen har dom även en hemsida så man kan klicka hem en jävla massa saker också... Koffe kommer döda mig snart *mohahaha* Innan jag fick barn handlade jag mycket skor, kläder och en jävla massa onödiga saker. Men sen barnen kom har det mest blivit saker till dom... Men nu har jag börjat hitta tillbaka till mitt beroende igen, tror att det kan bero på att jag gått ner så mycket i vikt, det är ju inte speciellt kul att gå omkring i förstora kläder hela tiden så nu shoppar jag för fullt åt mig själv igen    O nu upptäckte jag något mer som är roligt att köpa, så nu sitter jag och fönstershoppar på nätet inför fredagens party... Kommer bli dyrt om jag väljer att köpa allt roligt jag hittar... O gissa vad, det är bara till mig och mina behov   


 

Av Sara - 10 mars 2014 15:24

Jag vill ha dig

Jag vill känna dig

Jag kan inte sluta tänka på dig

Du får mig att må så mycket bättre

Du gör mig glad, pigg och alldeles till mig

Jag vet att det är tidigt att säga det här men jag älskar dig VÅREN   

 

Det märks så tydligt att våren är här, man blir genast så mycket gladare och piggare. Allt känns så mycket lättare och energin bara sprutar ur mig! Idag har jag haft en riktigt effektiv dag! Vaknade på underbart humör även om min diskmaskin försökte förstöra min positiva energi så fick den sig ett nerslag när jag ställde mig och diskade för hand. Det är då man inser hur bortskämd man är med maskinen men det går relativt fort att diska och man får undan saker mycket fortare. Sen fick jag något ryck och ställde mig och bakade kakor!? Fixade med tvätt, matlagning, småplock och självklart har jag hunnit med att träna också    Trodde Marcus skulle höra av sig om träning idag men har inte hört något så jag antar att han var tvungen att jobba.

Det är ju "mamma-vecka" som det så fint heter så nu blir det att umgås lite med mina prinsar, smaka på dumlekakorna och sen fortsätta plocka, fixa och tvätta här hemma! Funderar på om man ska baka lite bröd till kvällsmaten... Energi och positivt tänkande gör ganska mycket med en   

 

 

Av Sara - 8 mars 2014 17:13

Vad är det för familj jag har!?

Jag förstår inte varför det är så roligt att alltid få mig att "hulka"

Ungarna ställer sig och fejk-hulkar vilket ALLTID slutar med att jag också gör det

Skillnaden är ju att jag inte kan sluta direkt utan jag kan hålla på ett tag och mår sen skit dåligt

När jag sen står där och hulkar sitter hela min kära lilla familj och asgarvar åt mig och fortsätter när jag precis slutat

Känner mig lite mobbad av min familj   

Ska nog ta och skaffa mig en ny familj som är lite snälla mot mig   

 

Av Sara - 8 mars 2014 12:46

Nu börjar ångesten krypa på mig...
Känslorna är många och blandade, är det rätt eller fel?

Ska jag eller ska jag inte?

Kanske ska avsluta det hela innan jag gör något jag kommer ångra...

Samtidigt så känns det bara löjligt, man måste ju satsa för att vinna...
Ska bli intressant och se vad som händer om ett par timmar, blir det en jättekort frisyr eller bara fixa till det här?
Tänk att man kan få ångest av att gå till frisören.

Tur att jag har världens bästa som aldrig skulle låta mig genomföra något som jag sedan skulle ångra

 

Av Sara - 7 mars 2014 06:38

Vakna upp varje morgon

med tanken om att något underbart

är på väg att hända

 

  Nu tror jag att jag skrämde skiten ur min far! Han ringde och skulle väcka 05,45 problemet var ju bara att jag varit upp sen 04,45    Det var tydligen inte vad han vill vara med om idag, en pigg och glad Sara i bilen klockan 6 på morgonen    Men shi fick han! Jag som i vanliga fall inte är någon direkt morgon människa har lyckats bli det den senaste veckan och nästan tvingar mig själv att ligga kvar i sängen för att inte gå upp för tidigt. Men det är ju så jävla skönt att komma upp tidigt, delvis får jag dricka mitt morgonkaffe i lugn och ro, sen hinner jag träna och göra mig iordning innan det är dags att väcka barnen. Jag vet inte men jag börjar gilla mornar, kan det bero på att våren är på ingång? Dags att väcka Conny och göra iordning honom för dagis och en annan ska iväg till skolan för lite teckenspråk   

Ha en bra dag alla underbara människor

 

Av Sara - 6 mars 2014 20:46

Nu blev det så där tyst igen...
Barnen sover, frugan har åkt hem och Koffe jobbar...

Så här sitter man i tystnaden och funderar på om man ska göra lite nytta eller om man bara ska ta det lugnt framför tvn. Sova är ju också ett alternativ, men kan inte påstå att jag känner mig speciellt trött.

Skulle visserligen behöva sova ifatt det jag missat dom senaste veckorna...

Blir att fixa lite måsten, tvätta av sig ansiktet och sen krypa ner i sängen

Klockan ringer klockan 5,00 så sova kan ju vara en bra idé

 

Av Sara - 6 mars 2014 19:23

Så det kan gå ibland! Kvällen blev så mycket bättre än vad jag hade tänkt mig    Stod i köket och pysslade medans grabbarna lekte/tittade på tv när frugan ringer. Snackade lite skit med henne när hon tillslut säger: Tänker du öppna?

Sen dess har kvällen rullat på, jag stod i köket och små städade medans vi snackade skit. Klockan tickade på och efter ett tag åkte rakapparaten fram och håret började fara    När grabbarna var färdig klippta kastade jag dom i ett bad och städade undan allt som blev efter klippning.

Till kvällsmat blev det som jag lovat, varma mackor/toast och nu ligger grabbarna i sina sängar och jag ska göra frugan sällskap i soffan för lite tv mys. Skönt att ha någon att mysa med när barnen sover   

   

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards