Alla inlägg den 4 maj 2014

Av Sara - 4 maj 2014 22:29

Ju mer jag tänker på det ju mer lockar det. Få uppfostra och forma som man själv vill... Få den att bli precis som man själv vill ha den, perfekt helt enkelt... Men samtidigt så är det ju ganska mycket arbete, tid ska vi inte ens prata om... Något som jag tyvärr inte har...

Nae, jag vill inte ha någon ny/mer hund. Jag är nöjd med min lilla prinsessa, tyvärr så börjar hon bli lite för gammal och orkar inte riktigt lika mycket som förr. Det märktes gott och väl på kvällspromenaden. Jag vill ju gå själv men samtidigt ha någon med mig, då är ju prinsessan perfekt. Men hon orkade bara halvvägs, inte på det sättet att hon satte sig ner och vägrade gå utan man märkte det på hennes flås. Så nu är frågan hur man ska göra framöver, fortsätta "tvinga" henne eller gå själv? Kanske ska göra som lillasyster och låna någon annans. Fast det är ju också svårt, måste ju vara någon man känner och som man inte behöver "bry sig om" och som inte håller på att dra hela tiden... Aja, får se hur det blir. Någon ny hund blir det iallafall inte! Den tiden finns inte även om det lockar att skaffa sig en liten valp... Fast skulle jag skaffa mig en valp så vet jag ju redan vad jag vill ha och då måste jag ha EXTREMT mycket tid och arbete. Får se vad framtiden har att erbjuda

Nu blir det sängen, ska bli skönt att slippa ställa klockan. Kunna njuta av morgonen och få äta frukost med mina prinsar... Det var ju ett tag sen...

Av Sara - 4 maj 2014 18:39

Det är ju inte helt fel att sitta på baksidan, njuta av en kopp kaffe, se solen sakta men säkert gå ner och uppdatera mr H om det som hände igår kväll. Man märker på honom att han njuter av att höra om alla bilar som man såg igår. Nu fick jag tillsägelse om att jag måste ta mera kort på bilarna, kan han inte vara med vill han iallafall se kort på dom.

Mitt i allt frågar han vad vi ska göra imorgon, när jag svarar att jag är ledig får jag ett surt svar: Vadå, jobbar inte du imorgon. *haha* Nae, även jag måste vara ledig ibland! Det känns ju ganska skönt att få en sån respons när man jobbar. Måste ju betyda att jag gör ett bra jobb och att han vill ha mig här :-) Bara hoppas att jag får ett ordentligt schema till hösten så att jag slipper jaga timmar som man gör nu :-/

Nu ska jag sätta mr H på motionscykeln och ta hand om middags disken :-)

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards