Alla inlägg den 10 november 2010

Av Sara - 10 november 2010 22:30

Jag ger upp! Jag orkar inte mera! Ju mer jag rensar ju mer skit hittar jag! Det är överallt jag vet inte vad jag ska göra! Det tar verkligen inte slut, jag vet inte ens vad jag ska ha 75% till! Jag har bl a 3balklänningar som jag vet att jag aldrig mer kommer använda, resterna av mitt bröllopstyg (över 5meter) jag ska inte gifta om mig så vad ska jag med det till!? Förstår ni vad mycket onödigt skit jag hittar! Och vissa saker har jag inte mage att kasta, det är ju trots allt bra att ha ;-)  Ja, jag vet att jag har problem men jag jobbar på saken.

Till råga på allt så strular min dator till en förbannelse så jag blir galen på den också! Meningen va att jag skulle virus söka den men jag hittar inte vart så jag måste be Koffe om hjälp nu. det är trots allt 11 dagar kvar till Camo kommer och det är inte säkert att han har tid att komma innan jul. Om man skulle skaffa en älskare som är datanörd och otroligt duktig på att städa, vika tvätt, rensa bland skit och allt annat som min kära make inte orkar göra. Hemhjälp tror jag dom kallar sådana personer ;-)  Nae, nu va jag taskig. Koffe hjälper till när han väl är hemma :-)  På tal om hemma så vet jag inte när han jobbade övertid senast!(?) Jag stör mig inte på hans närvaro på samma sätt längre eller på ren svenska: Han springer inte omkring och retar mig hela tiden längre. Han har hittat ett nytt nöje: Han skottar snö! Jag har aldrig varit med om en karl som skottar så j*vla mycket snö som han gör! Så fort han försvinner så hittar jag honom på gården! Jag börjar bli imponerad! Nae, tvätten väntar den blir ju tyvärr inte hängd av sig själv ;-)

Av Sara - 10 november 2010 20:42

Vart är John Blund när man behöver honom?

Jag har en liten kille som ligger inne i sänge och vill INTE sova.

Han är trött men tycker det är roligare att busa med sin pappa!

Just nu väntar jag ivrigt på att han ska börja sova i sin säng igen.

Han har legat i våran sen nu sen förra torsdag och lär bli kvar där tills hostan försvinner...


Nu har jag börjat vika in lite tvätt   

Måste vika lite för att få plats med mera att hänga...

Fy va tråkigt det är med tvätt ibland!


Nae snart börjar tv:n så ja ska göra iordning en portion glass till mig och maken.

Hoppas på lite egentid när sonen har somnat...



   

Av Sara - 10 november 2010 13:56

Varför vaknar alltid ens barn precis när man ska sätta igång med nånting!?

Jag hade satt äggen på kokning och skulle precis skala lite potatis när jag hör någon ropa inifrån sovrummet: Ante!

Jag förstår inte, 90% av alla gånger så är det honom han ropar på!

Och jag förstår inte varför!

Detär ju inte direkt så att dom har umgåtts massor eller att vi har kämpat för att få honom att säga det!

Snarare tvärtom, tror jag aldrig bett honom säga det innan den där dagen!


Vilket som så tycker jag att jag hunnit med en hel del idag.

Skulle vilja hinna med tvätten också men det verkar inte bli så idag.

Nu tänkte jag försöka få min son att somna och lägga mig bredvid och bar njuta av lugnet!


Just det, måste bara berätta vilken stolt hundägare jag är i dag!

Conny gick fram till Chili och tog hennes ben utan en min ifrån henne   

Nackdelen är att nu hittar jag dom bredvid varandra tuggandes på ett varsit ben hela tiden   


  

Av Sara - 10 november 2010 11:16

Just nu är det tv-stunden

Just nu är det Seven Heaven på tv och straxt börjar Våra Bästa År

Conny ligger och sover så jag känner att jag får göra det.

Jag älskar att mobilen är tyst.

Jag skulle bytt nummer tidigare...


Nae nu ska jag börja med dagens middag; skala potatis och koka ägg!

Sen kanske jag lyckas vika lite tvätt.... Men bara kanske!


Det skulle ju inte göra nått ifall dammsugaren gled igenom lägenheten!


  

Av Sara - 10 november 2010 09:12

Har en grinig son som står bredvid mig och gnäller.

Det värsta är att han har lärt sig att gnissla tänderna   

Ingen favorit här hemma men hur f*n får man honom att sluta?


Idag har jag planerat att få lite mer gjort här hemma än igår.

Började morgonen med att skura spis o micro invändes!

Nu ska jag få i mig en varma koppen så jag får i mig lite frukost.

Går på en ny diet, eller inte!

Har så jävla svårt att äta just nu så det gäller att ta det man får i sig!

Nae nu ska jag ta grinpella, dagens mål är att få honom att sluta gnissla tänderna... Önska mig lycka till...


  

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards