Alla inlägg den 29 november 2010

Av Sara - 29 november 2010 13:45

Vad gör man när ens barn sover?

Vad får man och vad får man inte göra?

När Conny var nyfödd sa alla åt mig att vila så fort han vilade. Men den rutinen föll mig aldrig i smaken, visste det fanns gånger som han och jag låg och snarkade ikapp. Men jag va aldrig trött på det sättet så jag passade ofta på att göra andra saker.

Nu däremot är jag jämt trött och känner mig sliten, så när Conny vilar så vilar jag! Då när folk ringer (dom ringer alltid när vi vilar) får man alltid kommentaren: Va, sover du nu!? Klockan är ju… Vad svarar man på den?

Sista veckan har ju Koffe varit hemma så det har inte blivit nån direkt vila för mig. Men ändå har jag varit pigg! Jag har varit trött på morgonen men Conny har ju varit ganska bökig men under dan har jag varit pigg. Och då slog det mig att jag nog blir tröttare av att vila än av att inte vila. För så fort jag vilat o Conny vaknar så är jag tröttare än vad jag va innan :-/

Så vad gör man när ens barn sover?

Har man lite egentid och gör det man själv vill eller är det nu som alla hushållssysslor spelar sin roll i det stora spelet?

Hur gör du?

Av Sara - 29 november 2010 09:45

Idag var det riktigt kallt i lägenheten när jag vaknade. Det gick knappt att gå på golven så kallt va det! Ska det va så när man bor i hyres? Visste vi bor i radhus men vi har inga element, eller jo inne i stora badrummet har vi element så vi slipper gå och sätta oss på en kall toa. Det är ju en bra grej… Ska inte mitt barn kunna vara på golvet utan att bli en isbit?

Jag har försökt få tag på hyresgästföreningen nu så dom får komma hit och mäta temperaturen på golvet för så här kallt kan det inte vara. Han som har hand om vårat område på hyresbostäder sa att alla har så här kallt, men min kusin som bor 2gator bort har det inte.

Dom vill höja våran hyra med 2,6% men då tycker jag att dom kan sätta in element så man slipper frysa 24/7

   

Här är det som Koffes moster, Liane handlade åt Conny i Ullared :-)

Jag älskar barbapapa!

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards