Alla inlägg den 25 november 2010

Av Sara - 25 november 2010 22:15

Då va den här veckans tandläkarbesök avklarat! F*n va jag hatar att gå till honom j*vla mamma som tvingar mig (inget ont i mamma, hon gör det ju för min skull) Jag åkte dit och trodde att det var ett vanligt tandläkarbesök men icke sa nicke! När jag satt där i stolen lagom kartig säger han att vi ska laga 2tänder. Jag tittade förtvivlat på mamma som nickade att det inte va några problem. 3minuter senare satt jag och hyperventilerade i stolen och grät efter mamma! Ja, så rädd är jag för tandläkaren. Jag mår skit när jag ska dit. Var av anledningen till att jag inte varit dom senaste 3åren men nu har jag fått en snäll gubbe med 2underbara sköterskor som tar bra hand om mig :-)

Jag ska tillbaka den 6/12 igen… Inget jag ser fram emot men ja måste ju… Tur att mamma följer med mig :-)

På måndag ska Conny på sitt första besök och då ska Tina (svärmor) följa med, jag vill inte “smitta” Conny med min rädsla.

 

Av Sara - 25 november 2010 11:00

Då var den här månadens räkningar också betalda… Lika tråkigt varje gång men ändå roligt att se hur mycket extra man har att spendera!

Min mamma har lärt mig att man alltid ska göra en budget. Därför varje månad räknar jag med att vi får ut en lagom summa (samma summa varje månad) och den summan ska alltså gå till räkningar, mat, blöjor, bensin osv. Allt över det är en bonus! På så sätt så lär man sig att hålla i pengarna lite mera. Visst den sista tiden har jag varit en riktig slösa, jag har köpt så mycket skit att det inte finns dess like. Sen sitter man här och beklagar sig för man har samlat på sig så mycket skit. Men så länge man gör en budget och storhandlar så gör det inget om man slösar lite :-)

Just nu sitter jag och gör i ordning en kalender med massa bilder på Conny. En sån som dom flesta mammor gör åt släkten runt omkring. Tänkte att det är en passande julklapp till dom äldre i släkten ;-)  Men jag får inte ordning på bilden jag vill ha på framsidan.

Jag vill ha den här bilden

 

men den blir inget bra… Får se hur jag ska lösa det här…

Nu är det dags att ge lunch till maken och sonen. Conny har inte sovit på förmiddagen så vi får se hur det är slutar…

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards