Alla inlägg den 29 december 2010

Av Sara - 29 december 2010 22:00

Dagens försök att sluta amma blev ett ända stort fiasko. Conny ville verkligen inte sluta idag, jag orkade inte bråka med honom. Det blev ju inte lättare av att stackarn hade feber :-(  Så det blev lite alvedon på köpet! Mammas lille kille!

Men imorgon är det nya tag som gäller. Vi ska försöka igen och förhoppningsvis är han bättre och då går allting mycket enklare :-)

Va och handlade ett nytt vardagsrums bord idag :-)  Blev ett impulsköp, hittade ett som vi fastnade för direkt och det va SÅÅÅ billigt ;-)  1100kr på rea och sen ytterligare 50%rabatt för att dom ska slå igen så bordet kostade 550kronor och jag älskar det :-)

Lägger upp en bild imorgon :-)  Tack mormor och morfar som betalade ;-)

Av Sara - 29 december 2010 15:45

Idag vaknade vi redan klockan 5:00 här hemma :-(  Förbannade j*vla väckarklocka som satte igång och ringa precis när jag fått honom att somna. Så det slutade med att vi gick upp så Conny fick leka och jag fick glo på tv. Men som vanligt ;-)  Kom han efter 10minuter och ville gosa vilket slutade med att vi båda somnade på soffan :-)  Så där sov va fram till 9:00 sen blev det lite frukost innan vi va tvungna att göra i ordning oss för ett besök på BVC. Där var det dags för 1-års sprutan :-(  Med mig idag hade jag min älskade mor, jag visste att det skulle bli jobbigt och allting bli lättare när man är två.

Efter sprutan åkte vi hem för att vänta på Erica med barn som skulle komma och leka :-)  Jag har inte träffat henne på 6år (förutom snabbisar) så det var jättekul att få prata med henne :-)

Under tiden dom var här blev Conny lite grinig/hungrig så jag försökte ge honom mat men det ville han inte ha. Det slutade med att jag inte orkade bråka med honom så han fick bröstet! Det gick inte med nått annat och speciellt inte nu när han fick spruta idag också! Han är jättegrinig och pipig så jag tror att resten av den här dan kommer bestå av ett stort ända återfall.

Får hoppas att det blir lättare när Koffe kommer hem från jobbet

 

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards