Direktlänk till inlägg 16 juli 2013

En lugn hemma dag

Av Sara - 16 juli 2013 21:05

  En lugn hemma dag stod det på dagens schema, men på något sätt så hamnade vi på #busfabriken   Fick ett sms av svärmor och efter en snabb check med Koffe var vi på väg dit. Dock blev jag inte lång varig där då jag var tvungen att sticka iväg på ett par ärenden. Barnen hade iallafall roligt och om jag ska vara ärlig så tror jag inte ens att dom märkte att jag var borta   

Efter busfabriken åkte vi hem, Nils somnade i bilen så jag tänkte passa på att vila lite på soffan medans Conny ändå kollade på film. Men tyvärr så förstår vissa inte vad NEJ betyder utan sprang och ringde på dörren och tyckte att Conny skulle komma ut och leka. Eftersom Nils sov så ville inte jag det vilket slutade med att Conny började gråta och Nils vaknade *suck*

Men jag gav mig inte! Conny fick inte gå ut och leka utan han fick bestämt vara hemma och några kompisar fick inte komma in för jag försökte få   Nils att somna om. Detta slutade med ännu mera tårar från Connys sida men efter ett tag lugnade Conny ner sig och somnade på golvet. Nils däremot hade inte några som helst planer på att somna om så det var bara för en annan att sysselsätta honom... Eller, det gjorde jag ju inte för min underbara svärmor kom och hämta honom så jag fick fixa och styra lite här hemma för mig själv   

Så nu har jag äntligen börjat få lite ordning här hemma, det är inte färdigt på långa vägar men många bäckar små så är allt på sin plats igen.


Nu blir det sängen för mina älsklingar och en annan ska sätta sig med alla papper som ska vara inlämnade klockan 16,00 imorgon *suck* Igår kom dom på att dom ville ha det på ett annat sätt så det är bara för en annan att köra på, har jag tur blir jag klar innan klockan tolv inatt...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 september 2017 19:19

Att va mamma till Nils kan vara en riktig utmaning ibland, det är ett kärleksfullt äventyr där ingen dag är den andra lik. Idag är en sån dag, inte lik någon annan dag! På något sätt lyckades han skära sig på glas i badrummet, min första tanke var a...

Av Sara - 31 augusti 2017 15:07

Att ha barn och familj är ett pussel där sista biten aldrig blir lagd. Allting ska pusslas ihop och när man tror att sista pusselbiten är lagd byggs pusslet på bit för bit. Hur lyckas man? Här hemma saknas alltid en eller flera bitar, man kämpar med...

Av Sara - 30 augusti 2017 09:52

En ny termin är igång och jag hittar inte barnens regnkläder! Det är samma vida varenda jävla termin! Vem är det som äter upp kläderna? Jag hade inte sagt något om det vore så att det försvann på dagis (förutom att jag blivit skogstokig) men nu är d...

Av Sara - 29 augusti 2017 23:16


Hur ska man egentligen på bästa sätt hjälpa sina barn? Med vad tänker du säkert nu men jag menar med allt! Conny är en riktig grubblare, han funderar över saker, han tänker på saker men tyvärr så frågar/pratar han inte om det. Den genen har han hel...

Av Sara - 29 augusti 2017 20:20


Dagen lider mot sitt slut, barnen ligger i sina sängar och sover förhoppningsvis snart. Imorgon börjar vardagen och verkligheten igen - semestern är slut för oss alla och även jag återgår till vardagen. Vi bestämde när vi var i London att vi skull...

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards