Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Sara - 1 mars 2013 15:21

  Nils är inne i rummet och leker, Conny sitter i ett bad och jag har allmänt jävla tråkigt... Det finns massa måstenatt göra men har varken ork, lust eller vilja till att ta tag i det. Men det verkar som om jag måste gå emot min vilja och ta tag i hemmet. Hade ju varit trevligt med lite sällskap men det är ju lättare sagt en gjort. (hitta sällskap alltså) Klockan går extremt långsamt, kan inte klockan bli 19:00 så det är läggdags för prinsarna och jag kan somna på soffan... Bläää vilket tråkigt inlägg det här blev, kanske ska ringa grannen och bjuda över honom på en snabbis... En snabb kaffe alltså   

Av Sara - 1 mars 2013 13:14

  Då var det dags igen, idag börjar Koffe 14:00 så nu är det bara jag och mina älskade små prinsar   Jag flörtade med mina svärföräldrar om att få komma dit på fredagsmys så att jag skulle slippa sitta själv. Ikväll serverades det tacos så det var bara för mig och barnen att komma. När Conny kom hem från dagis berättade jag att vi skulle hem till farmor och farfar och fick ett rama skrik. Han ville inte gå hem till dom idag, han ville vara hemma och äta nudlar... Hmm, vad säger man? Jag vill ju inte tvinga honom så han fick ringa hem till farmor och säga att han inte ville komma hem till henne idag. Det var ju inga problem men det känns ju lite tråkigt. Jag hade gärna gott dit och blivit lite "ompysslad" och framförallt sluppit sitta "själv"

Men men vill han inte så tänker jag inte tvinga honom, det kan få en motsatt effekt och sluta med att han aldrig vill gå dit. Och det vill vi ju absolut inte.

Så om nån känner sig sugen får dom jättegärna komma hit på en kopp eller två   

Av Sara - 1 mars 2013 07:35

  När Koffe jobbade på Sanero satte han alltid (oftast) igång kaffe till mig på morgonen. Men nu när han jobbar kvällar så är det inte en jävel som gör kaffe till mig. Man tycker ju att någon jävel kan vara snäll och fixa lite morgonkaffe. Men NEJ inte ens våran kära lilla hustomte kan se till att jag har kaffe på morgonen. *suck* Om det fortsätter så här har jag inget annat val än att sparka både karln och hustomen   


  Nu när mitt I-lands problem om mitt kaffe är urvägen blir det att snart ta tag i dagen (efter att kaffet är klart). Först ska jag skjutsa min älskade mormor och handla, efter handlingen står det städning på schemat. Jag hade ju tänkt städa och fixa här hemma igår eftermiddag, men Conny ville leka med Edwin och självklart ville jag inte neka honom det. (Jag hade inte lust att städa om man läser mellan raderna  ) Desto mer att att göra idag men ett lyckligt barn är ett lydigt barn   


Nu är kaffet klart och upphällt, Yakari är på tv och det innebär att det är dags för mamma att klä på sig så vi mer eller mindre kan åka när det är slut

Hej så länge  

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards