Alla inlägg under juni 2013

Av Sara - 23 juni 2013 20:51

När vi Koffe hade målat klart i barnens lekrum tog vi en tripp hem till svärmor och svärfar för en kopp kaffe. Det är ju så mycket godare att dricka kaffe borta speciellt hemma hos svärmor och svärfar. Antagligen för att jag vet att det retar svärfar när vi kommer dit och dricker upp hans kaffe   Älskar att reta honom och får jag chansen tar jag den gärna en och två gånger! Nu ska vi få barnen i säng för att sedan flytta möbler här hemma, vardagsrummet ska in i barnas tidigare lekrum och vardagsrummet ska tömmas så mycket som möjligt så vi kan börja slipa och spackla imorgon för att sedan börja tapetsera när tiden finns.

Koffe och jag bestämde nu att om hyresbostäder gnäller för mycket på tisdag så skiter vi i att byta lägenhet, då väntar vi och börjar lägga undan pengar för att köpa ett hus. 15% till kontantinsatsen är ganska mycket pengar, vi har visserligen hittat ett hus vi vill ha men tyvärr så är kontantinsatsen vårt stora bekymmer    Vinna nån miljon på lotto skulle inte vara så fel just nu...

Av Sara - 23 juni 2013 18:47

Dagens fråga av Conny 3år!

Pappa, har du en lillasyster i din snopp?

Koffe svarar; jag vet inte

Kan du lägga den i mammas mage? Jag vill ha en lillasyster

 

Vart får dom allt ifrån!?

Av Sara - 23 juni 2013 17:58

Känns ju skönt och veta att jag inte är den ända här hemma som har dålig tidsuppfattning just nu... Koffe va stensäker på att det var lördag idag och att han hade ytterligare än dag ledigt! Han såg lite besviken ut när jag informerade honom om att det faktiskt är söndag idag och imorgon är det dags för honom att återgå till vardagen medans jag och barnen tar en veckas semester    Barnen börjar sin ledighet med lite lek med moster Tesen imorgon då Koffe och jag har ett ärende att åka på, sen på tisdag är det utvecklingssamtal på dagis och sen klockan 11,00 besiktning av lägenheten. På onsdag är det inget planerat men jag funderar på om vi (jag och barnen) ska åka iväg till nån sjö och bada eller om vi ska åka ut till deras andra moster för en fika... Återstår att se...

På torsdag står det Bråvallafestivalen på schemat, Conny ska sova hos farmor & farfar och Nils hos mormor & morfar. Så är det iallafall tänkt men saker och ting kan lätt ändras. Fredag är det bakis dag + 3 timmars jobb på kvällen *suck* Sen är jag ledig igen men vet inte riktigt hur länge. Beror lite på om J på jobbet får havandeskapspenning eller inte... Återstår att se   
Koffe håller på att måla barnens lekrum så snart är det förhoppniningsvis också klart, då är det bara vardagsrummet kvar men det får bli nästa helgs projekt för sen här helgen hinner vi inte med mycket mera

Hmm, kanske ska hjälpa Koffe lite och inte bara sitta här   

Av Sara - 23 juni 2013 13:12

Huvudet snurrar som aldrig förr, så fort jag reser på mig blir jag stående lite extra länge pga yrseln. Tror det är dags att börja med maten. Har varken lust eller ork, som tur är har jag barnen att tänka på annars hade det troligtvis inte blivit någon mat här hemma idag. Har ju så mycket annat att styra med.

Daniel och jag har varit i förrådet och fixat iordning så nu får jag plats med ännu mera saker    Koffe har skruvat ner alla saker i barnens lekrum så nu kan vi börja slipa, spackla och sedan måla. Jag hoppas att vi även hinner påbörja vardagsrummet men det beror helt på hur mycket det flyter på nu under dagen. Självklart ska barnen in i rummet och leka så fort vi börja plocka ihop deras saker... Typiskt som Jossan brukar säga...

Men men nu ska jag ställa mig vid spisen så det blir någon mat här hemma idag, kycklinggryta med tomat/basilika och ris står på menyn idag

Av Sara - 23 juni 2013 08:56

Idag är det Koffes tur att få sovmorgon, vi försöker att ta varsin dag när vi båda är lediga. Även fast han sover längre än mig ALLA andra dagar i veckan. Det är lite skillnad när han får sov morgon och när jag får sovmorgon. För det första så springer barnen INTE in och väcker hon var femte minut, för det andra så finns det alltid kaffe klart när han går upp PLUS att jag idag har fixat nybakat bröd som står på gräddning i ugnen i skrivandets stund    Känner mig lite extra duktig när han får nybakat bröd till frukost   

Idag blir det att fortsätta packa och fixa här hemma, förhoppningsvis hinner vi med allting som vi planerat idag men jag har en känsla av att vi inte gör det då jag hamnade lite efter igår kväll när Nils valde att vakna mitt i natten *suck*

Nu blir det att fortsätta inta lite mera koffein här hemma så att man blir människa igen    Nils klättrar ÖVERALLT så det kan bli lite svårt att få det man planerat gjort... *suck* barnvakt sökes med ljus och lykta!

Av Sara - 23 juni 2013 01:05

Jippi! Nils är vaken!

Nått packa ner barnens lekrum blev det INTE!

Nils vaknade i samma veva som jag började så efter mycket suck och stön ifrån Koffes sida la jag mig också på soffan för att invänta att Nils skulle somna. Något som var lättare sagt än gjort för han är fortfarande vaken.

Förhoppningsvis somnar han när vi lägger oss i våran säng men det är inget jag räknar med.

Nu står han här bredvid mig och visar upp sin snuttefilt han fick av sin gudfar med tant.

Han verkar lite trött så jag gör en chansing och kryper ner i sängen och hoppas på att han somnar ganska snart.

Vilket som så tänker jag inte fortsätta här hemma idag utan det får bli morgondagens projekt.

Hur jag nu ska hinna med allting jag har tänkt mig...

Dygnet har 48timmar!?

Av Sara - 22 juni 2013 23:20

  Nu flyter det på här hemma! Köket är klart och jag hatar det! Hallen är färdigmålad så nu ska bara listerna på plats efter att jag skurat rent dom. Så nu ska vi börja med barnens lekrum, känns inte så jätteroligt att packa ihop barnens leksaker redan nu men vi måste ju bli av med dom så vi kan börja göra iordning väggarna. Så det är mitt nattprojekt - packa barnens leksaker    Det blir i banankartonger så barnen kommer att kunna packa upp dom igen = slänga ut dom över hela lägenheten... Bäst att jag sätter igång så att jag kommer i säng nån gång, tanken var att vi skulle börja där inne redan ikväll men efter att ha tittat på klockan så inser jag att vi inte kommer kunna börja där inne ikväll. Behöver ju min skönhetssömn och barnen sover ju tyvärr inte längre bara för att mamma behöver sova längre...

Vart tar tiden vägen!?

Av Sara - 22 juni 2013 15:56

Usch, fy, tvi och blä!

Jag hatar verkligen mitt kök just nu!

Det är vitt och tråkigt, det ser ut som en sjukhussal, fy faan va tråkigt kök jag har!

Och ni som har vita kök eller tycker om vita kök OKEJ det är upp till er!

Men jag riktigt hatar mitt kök just nu!

Jag mår dåligt bara av att kliva in i det, det är så stelt, så ....

Jag kan inte ens sätta ord på det

Nae, nått vitt kök blir det aldrig mer för Fru Steiner för då kommer vi få lägga in mig på psyket

Sen så kan jag tycka det är jättefint när jag kommer hem till andra som har vitt kök men nae, det är INTE min grej. Vita väggar, vita skåpsluckor allting är så vitt...

Nae, i köket vill jag ha lite färg så man blir glad av att vara där inte

Inte stelt och sjukhus-aktigt så man blir rädd att minsta lilla rörelse kan fläcka ner allt.

Hur ska mina barn kunna röra sig där inne nu!?

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards