Alla inlägg under januari 2009

Av Sara - 1 januari 2009 22:47

Idag har vi istort sett bara tagit det lugnt, vi lag och solade pa varan lilla balkong fram till lunchen. Jag har verkligen trottnat pa maten har nere nu och da aterstar ytterliggare 3dagar. *bla*

Vi tog en taxi ner till stan for att branna lite pengar men utan nagon lycka egentligen for allting var i stort sett stangt. Varfor borjade jag undra da men det visade sig att dom tar det har med nyarsdagen pa fullaste allvar har nere. Vi hittade en liten supermarket (som dom flesta affarer heter har nere) dar vi kopte en varsin handdukstroja till Eric och Elias.

Sen hittade vi en mysig restaurang dar vi satte oss ett tag. Jag drack min forsta sangaria nagonsin och den var riktigt god, sjalvklart bestallde jag in en hel liter pa en gang och servitrisen tittade pa mig och skrattade nar jag sa att hela var till mig.

Av Sara - 1 januari 2009 10:58

*haha* inte tror ni att jag och Koffe skulle gifta oss har nere utan vara familjer. Eller egentligen sa ar det ju ganska perfekt att gifta sig har nere i varmen. Nar klockan slar 2300 har nere sa slar den ju 2400 hemma i sverige. Da far man en ganska haftig brollopshistroia.

Men vi har inte gift oss, jag tankte bara beratta lite om gardagen:


Klockan 19.00 borjade en orn show dar en tjej visade upp tre olika ornar/faglar. Bla var det en san dar Harry Potter fagel som var jatte fet *haha*

Middagen skulle serveras klockan 20.00 men vi kom inte in foren klockan 20.30 Jag provade hummer och friterade blackfisk, jag har hort att det ska vara sa himla gott men jag forstar inte var. Bade hummer och blackfisken var sega och kalla, men det kanske dom ska vara. Hummern var som att tuga pa en fettknol i en kott bit. *bla*

Men en dam (oj, va fint det lat) som satt bredvid oss berattade att dom maste gjort nagot fel med det for sa dar har det tydligen aldrig smakat tidigare nar hon har atit det.

Maten smakade rent ut sagt skit sa vi kaste 600kr i sjon for ingenting.

Vi gick ut och satte oss pa terrassen dar ett liveband skulle till att spela, dom spelade nagra bra latar men nar klockan blav 22.30 trottnade vi och gick upp till hotellrummet/lagenheten


Vi satt och umgick, spelade lite kort och nar klockan slog 23.00 onskade vi varandra gott nytt ar och gick sedan ner till dom andra.

Vi skulle bestalla in en varsin ol men da berattade han i baren att det inte gick efter 23.00 Vilken skit tankte jag, inte fan stangar man baren 23.00 pa nyarsafton. Men det visade sig att det bara var vara band som sluatde galla klockan 23.00 och att vi skulle fa betala for drickat nu. Sur och grinig som jag var sa orkade jag inte ga fram till baren igen.

Klockan 24.00 onskade vi Gott nytt ar till folket och gick sedan upp pa rummet for att forsatta umgas och spela lite kort.


Nyarsafton i sag var skit men ibland blir det inte som man tankt sig sa nasta ar ar jag hemma.

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards