Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Sara - 7 februari 2009 19:59

När jag vaknade kände jag mig duktig så jag började fundera på vad jag skulle hitta på under dagen. Koffe och jag hade planerat in en mys dag, men eftersom han alltid åker iväg och jobbar dom dagarna (jag tror han undviker mig) så började jag planera vad jag skulle göra.

Jag började skriva en liten lista som jag villa ha avklarad innan dagen var slut:

  • Spackla väggen (som jag började riva i mars 2008)

  • Plocka ner dom sista julsakerna (jag vet jag är sen utav mig)

  • Dammsuga och skura

  • Slipa väggen (snabb torkande spackel)

  • Borra upp diverse hyllor

En ganska bra lista om någon frågar mig. Efter jag hade skrivit listan kände jag mig ganska hungrig så jag ställde mig och bakade scones åt mig och Koffe. Lagom tills dom var klara lämnade Koffe och Chili sakta sängen för att äta lite frukost.

När klockan började närma sig 12 började mina fingrar klia, Koffe var fortfarande hemma och jag hade massor av saker som jag ville få gjort. Så jag började med att leta efter borrmaskinen, men den var spårlöst borta! Då kom jag på att pappa hade tagit tillbaka den innan nyår så jag tvingade Koffe att gå ut till honom medan jag traskade över till Svärmor för att hämta mina ny tvättade gardiner. När vi väl kom hem var klockan strax efter 16:00, Koffe var lagom sur då eftersom vi skulle ha en mys dag. Men det sket jag i och började plocka ner dom sista julsakerna, min lillebror kom förbi en sväng för att låna en film och för att hjälpa mig bära ner alla julkartonger. Han är så duktig som hjälper sin stora syster när hennes karl är som latast *fniss*

Jag plockade fram spacklet för att sätta i gång med väggen men inser snabbt att det aldrig kommer att räcka. Fan jävla skit, nu fanns det ingen chans i världen att jag skulle få tag i något spackel så det var bara att använda upp det lilla jag hade för att sedan fortsätta med nästa punkt på listan, borra upp saker. Det är jätte lätt om man hittar diverse saker som ska hängas upp, men den påsen var borta så det blev ingenting gjort idag. Imorgon ska jag förhoppningsvis åka till någon affär och köpa spackel så jag kan fortsätta göra iordning här hemma. Idag var det iallafall inte en ”göra i ordning hemma” dag.

Nu börjar melodifestivalen så det blir att titta på eftersom ingenting annat fungerar i min värld.

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards