Alla inlägg under mars 2013

Av Sara - 7 mars 2013 14:03

Har kommit på mig själv med att inte blogga när karln är ledig. Jag vet inte varför, för det är då det händer saker här hemma. Igår frågade han mig till och med om jag inte skulle lägga ut det på min blogg men ändå gjorde jag det inte... Och om jag ska vara ärlig kommer jag inte ens ihåg vad det var jag skulle blogg om då enligt Koffes mening... Men men det spelar ju ingen roll nu när jag har glömt bort det och det är ju faktiskt gårdagens nyheter och vem vill läsa om dom   

Av Sara - 4 mars 2013 15:15

Hör en massa skratt inifrån barnens rum, när jag går dit för att titta vad som är så roligt ser jag hur grabbarna grus sitter på sacosäckarna och äter deras mellanmål. När jag frågar vad som är så roligt får jag till svar av min son: Det är hemligt, du får inte veta för du är inte våran bästa kompis    Vad säger man? Ska dom börja ha hemligheter redan nu, hur ska det gå om tio år!?

Samtidigt är det lite komiskt, i lördags när vi var på kalas hemma hos min föräldrar var det tre tjejer där, Cajsa, Ebba och Emmy. Trots att dom alla leker jättebra när dom är ensamna så blev det kaos när dom skulle leka tillsammans. Det slutade med tårar för att en kände sig utanför och dom andra fick skäll.

Så tittar man på Conny, Nils och James dom leker jättebra tillsammans och då tillhör dom fortfarande "småbarns kategorin" så att säga. Det är skillnad på hur barn leker och jag tror det beror på könen. Grabbar leker bättre när dom är flera än vad tjejer gör. Det är iallafall min åsikt...

Av Sara - 4 mars 2013 15:01

Jag vet att larmet går den första måndagen den tredje månaden. Men det är så sällan jag hör/reagerar på det att när jag väl hör det så reagerar jag lite extra. Vad är det som låter? Vad händer? Så när jag tänker efter och kommer på att det är den första måndagen den tredje månaden faller det bort i glömskan. Tills nästa gång larmet går vill säga...

Av Sara - 4 mars 2013 12:28

Leker lite modell idag ;-)

Av Sara - 4 mars 2013 11:51

Äter lunch med svärmor, Edwin, Conny, Enyo och Nils. Det var lite kaotiskt ett tag innan alla fick sin mat men nu är det lugnt (jämfört med tidigare).

Av Sara - 4 mars 2013 11:34

Hämtade ut mina nya glasögon
Jag blev riktigt nöjd, fick även ett par solglasögon på köpet. Lägger upp en bild på dom senare

Av Sara - 4 mars 2013 08:30

Igår fick vi och la oss tidigt, sen tog det ett tag innan jag kunde varva men vilket som så har jag sovit ordentligt inatt. Och ändå har jag världens j*vla huvudvärk när jag vaknar... Jag förstår inte, kan det vara så att jag sovit för mycket? Det värsta är att huvudvärken sitter bakom högra ögat, så jag får som stora svarta prickar för ögat eller syn bortfall helt. Men läkarna hittar inget fel på mig så vad ska göra!?

När jag började det här inlägget satt barnen inne på rummet och lekte. Nu sitter dom vid bordet och äter lite frukost. Conny ville ha oboy till frukost så jag hällde upp pulver i hans mugg och fortsatte med mitt kaffe. Efter ett tag (när han hade ätit upp allt pulver) kom jag på att jag glömt mjölken :-/
Men när jag ser honom sitta där med oboy runt hela munnen kommer jag och tänka på reklamen: Hur blandar du!?
Nån som kommer ihåg den? Det var ju flera olika men den som jag kommer ihåg nu på rak arm är den med tonåringarna som hånglar ;-)
Hur blandar du?

Av Sara - 2 mars 2013 08:27

Idag luktade det nybryggt kaffe när jag vaknade. En av nackdelarna med att Koffe bytt jobb är att jag får brygga mitt egna kaffe. Men inte idag, idag jobbar han dag pass så då slog han igång lite kaffe innan han åkte :-) Så nu har jag fått i mig min första kopp och sitter framför tv:n med min andra.
Snart är det dags frukost (när Conny sätt klart på bolibompa), sen blir det en j*kla massa måsten innan det är dags för kalas. Idag ska det firas att lillebror fyllt 20år :-) Känns lite konstigt att han blivit så stor, men det är klart att han också ska växa och om bli stor om jag blir äldre ;-)

Men nu luktar det inte kaffe här hemma längre...

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards