Alla inlägg under maj 2013

Av Sara - 28 maj 2013 21:26

Nu ligger båda mina älsklingar i sina sängar och sover så sött, Conny kom i säng runt åtta och Nils somnade för 10-15minuter sen. Målet var att som skulle vara klara för sängen runt halv åtta, missade med en kvart ungefär men då låg men Conny kom i säng innan åtta och det är jag nöjd med    Nils är en helt annan historia, målet är ju att lära honom att somna i sin egna säng och inte i våra armar men det känns inte som något direkt måste utan det får bli nästa lägenhets problem   

Nu står valet mellan att ta det lugnt på soffan eller beta av lite måsten... Det lutar tyvärr åt att det blir soffan men imorgon är jag ledig så då kan jag göra desto mera måsten    Ja, eller efter besöket hos djävulen, tror det är dags att jag slutar kalla honom för det, tycker bara bättre och bättre honom efter varje besök/samtal

Tänkte dela med mig av min nya favorit låt, hörde den spontant förut när jag var på väg till jobbet och sen dess sitter den fast. Lite gladare än förra veckans låt och mina vänner/läsare som verkligen känner mig tror jag förstår varför jag älskar den   Kanske ska tillägga att det är en av mina favorit artister som sjunger



Sometimes
I hate every single stupid word you say
Sometimes
I wanna slap you in your whole face
Woah oh-oh


There's no one quite like you
You push my buttons down
I know life would suck without you
Woah oh-oh

At the same time I wanna hug you
I wanna wrap my hands around your neck
You're an asshole but I love you
And you make me so mad

I ask myself, "why I'm still here
Or where could I go?"
You're the only love I've ever known
But I hate you, I really hate you
So much, I think it must be

True love, true love
It must be true love
Nothin' else can break my heart like

True love, true love
It must be true love
No one else can break my heart like you
Woah oh oh oh oh oh oh oh oh, oh oh oh oh
Woah oh oh oh oh oh oh oh oh, oh oh oh oh

Just once
Try to wrap your little brain around my feelings
Just once
Please try not to be so mean
Woah oh-oh

Repeat after me now
R-O-M-A-N-C-E-E-E
Come on, I'll say it slowly
(Romance)
You can do it babe

At the same time I wanna hug you
I wanna wrap my hands around your neck
You're an asshole but I love you
And you make me so mad

I ask myself, "why I'm still here
Or where could I go?"
You're the only love I've ever known
But I hate you, I really hate you
So much, I think it must be

True love, true love
It must be true love
Nothin' else can break my heart like

True love, true love
It must be true love
And no one else can break my heart like you
Woah oh oh oh oh oh oh oh oh, oh oh oh oh
Woah oh oh oh oh oh oh oh oh, oh oh oh oh

Think it must be love
I love you
I think it must be love
I love you

Why do you rub me up the wrong way?
Why do you say the things that you say?
Sometimes I wonder how we ever came to be
But without you I'm incomplete

I think it must be
True love, (It must be) true love
It must be true love (It must be)
Nothin' else can break my heart like

True love, (It must be) true love
It must be true love (It must be)
And no one else can break my heart like you (like you)

Woah oh oh oh oh oh oh oh oh, oh oh oh oh
Woah oh oh oh oh oh oh oh oh, oh oh oh oh
No one else can break my heart like you (like you)
Woah oh oh oh oh oh oh oh oh, oh oh oh oh
Woah oh oh oh oh oh oh oh oh, oh oh oh oh
No one else can break my heart like you

Av Sara - 28 maj 2013 18:25

Middagen är avklarad och kaffet intas i skrivandets stund. Conny sitter framför nått japanskt barnprogram och Nils leker på golvet. Snart är det dags för mina killar att sova, ska bli intressant och se hur det går, har en känsla av Conny kommer att vrida och vända på sig ett par gånger innan han somnar. Sen kommer vi till kvällsmat frågan, självklart ska jag ge dom det men frågan är om dom vill ha det och kommer Conny komma på efter två timmar att han är hungrig??? Kommer bli en intressant första kväll men det är ju garanterat inte den sista så vi lär nog lära oss en hel del efter den här kvällen. Mitt mål är att dom ska vara 100% klara för sängen halv åtta känns ganska långsökt just nu men man kan ju alltid hoppas ;-)

Av Sara - 28 maj 2013 16:29

Då är man ett par kronor rikare efter ett par timmars jobb :-) Nu ska man hem, hämta Chili och sen ta en promenad till dagis för att hämta hem mina killar från dagis. Får vi se hur trötta dom är efter en hel dag på dagis :-/ Värre blir det torsdag och fredag när dom börjar 6:30 visserligen hämtar Koffe dom redan klockan 13:00 Men det kommer inte hända ofta utan när jag jobbar kommer dom att sluta när jag slutar. Kan inte hålla på och skaffa barnvakt för en timme var och varannan dag bara för att Koffe börjar senare än mig... Även om dagis personalen tyckte det, tur att deras chef är på barnens sida :-)
4 hållplatser kvar och sen är jag hemma, inte varje dag man åker spårvagn men nästa gång tror jag att det blir cykeln :-) måste ju tänka på hälsan ;-)

Av Sara - 28 maj 2013 11:02

Regel nummer 1 för att slippa stressa är att inteförsova sig! Vaknade 7,40 en timme senare än vanligt, väcker barnen och får i dom frukost 7,55 ringer mamma. Dennis har glömt sin laddare och åker till Åland 9,00 Självklart fixar jag det, Koffe fick gå upp och ordna det sista med frukosten innan jag åker och lämnar barnen. Medans han fixar barnen åker jag till Dennis skola för att lämna laddaren, parkerar bilen 8,28 utanför dörren. Barnen börjar 8,30 men inget måste så jag kastar in barn och vagn i bilen och åker till dagis. Efter dagis hade jag ett måste att fixa, självklart gick inte det som jag hade tänkt mig så jag fick stressa iväg och fixa lite andra ärenden/måsten innan jag kunde åka tillbaka till måste 1 och bocka av det.

Nu har jag äntligen kommit hem för att få i mig lite lunch innan det är dags att åka iväg och jobba ett par timmar. Har fortfarande inte fått tag på min chef men förhoppningsvis löser vi det imorgon...

Här hemma stressar vi absolut inte   

Av Sara - 27 maj 2013 21:10

K A O S! Är ett bra ord för att sammanställa den här kvällen. Conny tyckte att det var en bra idé att låsa ut mig när jag var i förrådet och skulle plocka in morgondagens middag. Efter att bankat på rutan alldeles för länge, fått lite halv panik och ringt efter min bror (den enda som har nyckel hit) öppnar Conny äntligen dörren... Fixar det sista på barnen innan det är dags för sängen och när jag pussar Conny god natt sätter han sig självklart på tvären! Varför inte!? Lyckas trots en Conny som springer fram och tillbaka få Nils att somna, Conny däremot vägrar sova. Han är jättetrött men han ska INTE sova, nu har jag försökt att ligga bredvid honom men det slutade med att han kastade ut mig...

Den här kvällen blev inte som jag hade tänkt mig så nu får jag stressa på med alla kvälls måsten, skriva iordning morgondagens måste lista och hoppas på att jag hinner med dom innan det är dags för ett par timmars jobb. Jag hade hoppats på att vara i säng innan 22,00 men så länge Conny är vaken kan jag glömma det... Måste vända på mitt dygn igen, kan inte vara uppe halva nätterna och sen gå upp klockan 5 på morgonen för att åka och jobba hela dagarna. Eller, kan kan jag men det kommer inte att funka i längden...

Av Sara - 27 maj 2013 17:29

Jippi! Jag älskar att sitta i telefonkö, eller inte! Har försökt få tag på försäkringskassan hela dagen men varenda gång har dom "gnällt" om hög belastning och bett mig försöka senare. Nu som först kopplas jag igenom växeln och hamnar i telefonkö. I 24 minuter, jo men tack det är precis vad jag känner för att göra. Sitta i telefonkö en hel j*vla eftermiddag...
Mitt ärende för säkert att fixa över datorn men jag tycker att deras hemsida är så j*vla krånglig plus att jag har lite extra frågor så det är smidigare att ta det över telefonen :-) Yes, nu har jag köplats 15 så snart är det min tur... Sen blir det att kasta barnen i ett bad, kvällsmat och sen bär det tidigt i säng. Imorgon är det lång dag på dagis när både Koffe och jag ska jobba :-D
Plats 2 i kön... Bäst att jag slutar skriva...

Av Sara - 27 maj 2013 10:29

Kundtjänst har hög belastning, var god försök senare! Jo men visst, jag har verkligen lust att sitta och ringa till er sjuttioelva gånger för att ni KANSKE kan ta emot mitt samtal. Jag börjar förstå varför folk hatar försäkringskassan. Jag har råkat ut för det här förut men då har det oftast funkat igen efter ett par minuter. Men nu har jag försökt ringa till dom sen dom öppnade klockan 8 och har fortfarande inte lyckats komma fram    Har ju en liten lista att beta av idag så jag fortsätter med resterande punkter så kanske jag kommer fram senare under dagen...

Av Sara - 26 maj 2013 23:13

Ibland är minnet bra men kort... Räkningarna är fortfarande inte betalda, Koffe har använt hårddisken hela dan så jag har inte kommit åt räkningarna :-( Så nu har jag gjort en liten påminnelse på telefonen så jag inte glömmer bort det imorgon. Har ganska mycket att komma ihåg imorgon så det blev en lagom stor lista :-) Nu hoppas jag bara att allt flyter på imorgon. Har börjat slipa och spackla väggarna i hallen så det inte blir så mycket att göra när det väl är dags att flytta. Tänkte börja packa ner vissa saker som vi inte använder eller är i behov av just nu :-) Fixar grov jobbet nu så vi inte behöver stressa när det väl är dags. Blir ganska stressigt som det är nu när båda ska jobba och vi ska flytta samtidigt. Att jag också skulle jobba i sommar var inte riktigt inplanerat. Men pengar är ett måste :-) Precis som sömn, så nu kryper jag ner under täcket för en dejt med John Blund

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards