Alla inlägg under maj 2013

Av Sara - 19 maj 2013 19:16

Idag/Ikväll ligger mitt tålamod på NOLL

Grabbarna har badat och självklart satte Conny igång och bråka när jag precis tagit upp Nils och skulle också gå upp. Han kunde inte vänta på sin tur och satte igång och hälla ut vatten i hela badrummet. När jag väl tog upp honom så kunde han inte gå och trodde att jag skulle bära honom. Så istället för att gå in till skötbordet satte han sig på golvet i hallen och tjurade. Nu har han kastat ner sina sängkläder på golvet för att jag är dum. Jag vet inte riktigt hur det ska straffa mig men det är nog inte meningen att jag ska förstå det heller...

Av Sara - 19 maj 2013 09:39

Sitter och lyssnar på vinnaren av Eurovision Song Contest 2013 och funderar på om rätt låt vann!? Koffe och jag tittade på alla bidragen och sen gick vi och la oss. Var lite kul att vakna upp och se att Danmark hade vunnit, både Koffe och jag tyckte om den låten. Norge och Finland stod även med på favorit listan    Vi håller oss inom Norden    En låt som också satte sig på huvudet var Ungern, början på låten påminde lite om Björn Rosenströms - Egon men bortsett från det var låten bra. Texten satte sig på huvudet och Koffe satt och sjöng med    Han tyckte att det var roligt att det lät som om dom sjöng Jonathan men det stod det inte. Vi får se hur Danmarks låt nu slår, antingen kommer den gå oavbrutet på radion eller så glöms den helt enkelt bort. Finlands låt tror jag kan bli en sommarplåga, den var det lite fart och jag gillade texten. Ska bli kul att spela låtarna för grabbarna sen och se vad dom tycker om...


Men det får bli efter frukosten annars får jag nog aldrig i dom något ätbart till frukost...

Av Sara - 19 maj 2013 07:52

Jo, men tack mitt älskade barn. Jag uppskattar verkligen att du väcker mig 6,45 en söndag morgon för att sedan lägga dig och sova igen en timme senare. Okej om du hade velat komma in och lägga dig i mammas säng men nej. Du sprang så glatt in till vardagsrummet och började leka.
Vad tycker du att mamma ska göra nu? *gäsp* sska göra er sällsällskap i drdrömmarnas värld...

Av Sara - 19 maj 2013 07:52

Jo, men tack mitt älskade barn. Jag uppskattar verkligen att du väcker mig 6,45 en söndag morgon för att sedan lägga dig och sova igen en timme senare. Okej om du hade velat komma in och lägga dig i mammas säng men nej. Du sprang så glatt in till vardagsrummet och började leka.
Vad tycker du att mamma ska göra nu? *gäsp* sska göra er sällsällskap i drdrömmarnas värld...

Av Sara - 19 maj 2013 07:51

Jo, men tack mitt älskade barn. Jag uppskattar verkligen att du väcker mig 6,45 en söndag morgon för att sedan lägga dig och sova igen en timme senare. Okej om du hade velat komma in och lägga dig i mammas säng men nej. Du sprang så glatt in till vardagsrummet och började leka.
Vad tycker du att mamma ska göra nu? *gäsp* sska göra er sällsällskap i drdrömmarnas värld...

Av Sara - 18 maj 2013 14:16

Jo men självklart vill jag sitta inne och kolla på film när det är så vackert väder! Eller inte! Conny och jag åkte iväg till Dennis skola för att gå på deras öppet hus/marknad/tävling och tittade på alla djuren. Mamma, pappa och Cajsa var också där. Conny skulle prova att rida kamel men vågade inte riktigt så han red på en liten häst i stället. Fanns även lite djur han fick klappa bla en orm  

Nu har vi precis kommit hem och inser att Koffe och Nils har legat och sovit hela tiden vi har varit iväg. Så nu är det bara för mig att sätta igång med allting som Koffe skulle ha fixat medans vi var iväg...

Jag blir så glad när han gör så här, är det bara mitt jobb? Hur ska det här funka när jag också börjar jobba? Ska han sova bort hela dagarna för att sedan åka och jobba och sen ska jag jobba hela dagarna och sen komma hem, ta hand om barnen och hemmet!? Får ta ett snack med herrn tror jag!!!

Av Sara - 18 maj 2013 09:34

Igår hade jag min äldsta syster Angelica/Icka här. Vi drack lite vin och snackade allmänt skit, samtidigt fick Conny och Nils chansen att busa med moster lite. Conny tyckte det var jättekul att dela salta pinnar med henne (som Lady & Luffsen) och avslutade kvällen med att läsa en saga för sin moster    

Det var jätte trevligt och jag kan inte påstå att någon av oss blev (för) full utan vi hade full koll på läget. Koffe skjutsade hem syster yster runt 22-tiden, hon fick lite abstinens efter sina barn  

När hon åkte hem kröp jag ner i mina varma säng och somnade så fort jag stängde igen mina blå.




Nils tyckte (som jag skrev tidigare) att vi skulle gå upp redan klockan 6,00 så Koffe och jag knallade upp för att istället lägga oss på soffan. Då får jag för mig att kolla om det finns några lediga tvättider idag. Jo men visst! Klockan 7,00 stod jag i tvättstugan och gjorde lite nytta. Passade på att koppla av och känna efter om jag var bakis, men ICKE. Idag mår jag som jag förtjänar, som en drottning!

När jag kommer hem från tvättstugan hittar jag Koffe och Nils sovandes på soffan    Straxt efteråt kommer Conny upp och vill ha frukost så vi kastade in en plåt med bröd i ugnen och satsar på ny gräddat bröd till frukost   

Nu är även Nils vaken och Koffe ligger fortfarande på soffan och sover, trodde att det var jag som skulle vara seg och slö idag men det är tydligen Koffes jobb... Lite komiskt tycker jag

Av Sara - 18 maj 2013 07:45

Nils tyckte att vi skulle gå upp redan klockan 6, så nu ligger Koffe och jag på varsin soffa och slö tittar på tvn.
Jag trodde att jag skulle må sämre idag men mår som jag förtjänar, underbart ;-)
Fick för mig att ha tvättstugan så nu är första maskinerna igång. Känns riktigt bra och veta att man fick i sig lite igår och ändå orkar ha tvättstugan idag. Vuxenpoäng!?

Nahe om man ska knalla bort till tvättstugan igen och få in kläderna i torktumlaren ;-)

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards