Alla inlägg under december 2010

Av Sara - 17 december 2010 09:45

:50 kände jag en blöt puss i hela ansiktet :-)  Sen hörde jag det vackra ordet: Mamma!

Conny tyckte visst att det var dags att gå upp ;-)  Innan jag rörde mig ur fläcken sniffade jag efter lukten av kaffe och hittade den ganska snart :-D  Vilken underbar morgon!

Idag vet jag inte vad vi ska hitta på. Jag funderar på om vi ska åka och hälsa på Connys Gudmor eller om vi bara ska vara hemma och ta det lugnt. Som alla andra dagar ;)  Connys rum har ju fått lister så vi skulle ju kunna möblera det.

Men först ska Conny bada medan jag njuter av ytterligare en kopp kaffe :-)

 

Av Sara - 16 december 2010 09:45

Det finns inget bättre än att komma upp på morgonen och känna lukten av kaffe! Men idag var det ingen sån morgon :(

Koffe hade inte satt på något kaffe åt mig imorse så det var med tunga steg jag lämnade sängen! Jag satte igång kaffet och kastade mer eller mindre i mig första koppen för att bli lite människa! Nu är jag igång och tvättar, disken får vänta ett tag till för Conny vill sova :(  Jag försöker bli av med förmiddags luren eller iallafall skjuta på den fram till lunch men det går inte! Han blir skogstokig och slåss för fulla muggar bredvid mig!

Kanske ska ge upp nu och söva honom så jag får lite annat gjort också!

Idag mår jag illa, är äcklad av själva situationen! Hur kan man vara så egoistisk att man utsätter sin familj för nått sånt här?

Av Sara - 15 december 2010 23:00

Onsdag = Lill Lördag = Familjemys :-)

Den här dagen känns mycket bättre än gårdagen! Visserligen har jag inte fått någonting gjort men allting känns mycket bättre! Jag ska börja med en ny grej som jag såg på tv igår kväll. Jag ska börja skriva brev till den personen jag är arg/besviken/ ledsen på men aldrig skicka det utan lägga det i en burk! Det kändes som en bra idé och då kanske jag får ur mig allt som jag grubblar på hela tiden!

Ikväll fick jag möjligheten att prata av mig med L. Hon förstår mig som ingen annan förstår mig! Hon lyssnar, svarar och lyssnar igen. Hon kommer med goda råd men säger sen åt mig att inte göra som hon säger utan som jag själv känner och vill. Hon berömmer mig för att jag är jag. L är en underbar människa och jag är glad över att få vara en del av hennes liv!

 

Av Sara - 14 december 2010 20:00

 

Vi sitter och pratar om vi ska klippa Conny eller inte.

Jag börjar tycka att det är dags att klippa/raka honom så vi blir av med det ojämna babyhåret!

Men med facit i hand så blir han ju bebisar mycket större så fort man klipper dom!

Och tänk om vi ångrar oss efteråt! Tänk om han inte passar i långt hår!

Tusen frågor utan svar!

Vad tycker du?

Ska vi raka honom eller inte?

Av Sara - 14 december 2010 19:30

Dagen har varit väldigt konstig, började underbar men sen blev jag arg, besviken och sårad

det finns tydligen folk till allt!

Folk som bara tänker på sig själva, egoistiska svin kallas dom visst!

 

Koffe har varit hemma från jobbet idag också. Han behövde en dag till för att återhämta sig! Conny har varit storm förtjust :-)  Han älskar när hans pappa är hemma, då kan dom busa för fulla muggar :-)  Koffe har fått sköta blöjstationen idag vilket slutade med att det blev ett litet berg! Han har problem med att flytta blöjan från skötbordet till papperskorgen! Han har alltid haft svårt med det! Tror han gör det till 90% för att reta mig ;-)  Imorgon åter går allting till vardagslivet! Ska bli skönt, få in lite rutiner igen!

Av Sara - 13 december 2010 21:00

Hur kommer det sig att när en karl är sjuk så är han dödssjuk?

Koffe har gått och blivit sjuk så han har legat däckad hela dan! Conny upptäckte ganska snart att pappa låg i sängen så han vägrade att lämna pappa ifred så min älskade mor kom och hämtade oss och tog ut oss på en shopping tur med lunch :-)  Älskar att umgås med min mamma!

Koffe har legat och sovit i stort sett hela dan, jag förstår varför men det gör ju inte Conny! Så det blev lite svårt där ett tag men Elin och Kenai kom förbi och lekte lite så då slutade Conny springa till pappa hela tiden :-)

Nu tänkte jag skriva lite julkort innan CSI börjar! Conny snarkar så sött och det lär ju även Koffe göra snart. Jag frågade om vi inte kunde försöka oss på att göra en liten Nisse men han muttrade nått om att han va sjuk ;-)  Men en annan ska ställa upp med huvudvärk och diverse andra symptomer man har! *haha* Så här hemma blir det inget raj-raj när lampan blir släkt ;-)

 

Ute är mörkt och kallt i alla husen

lyser nu överallt de tända ljusen

Då kommer någon där,

jag vet nog vem det är.

Sankta Lucia, Sankta Lucia.

Då kommer någon där,

jag vet nog vem det är.

Sankta Lucia, Sankta Lucia.

Inte ett ända Lucia tåg har jag fått gå på idag :-(  Förr om åren har jag blivit bjuden på flera samtidigt men i år blev det inte ett ända! Längtar till nästa år när Conny börjar på dagis och jag får gå på Luciatåg! Jag älskar att se snoriga snorungar sjunga falskt medan dom knappt kan stå still för glittret kliar och dom är jätte kissnödiga! Finns det nått annat sätt att “fira” Lucia ;-)

Av Sara - 12 december 2010 23:15

Det fanns en person som kom in i mitt liv och gjorde stort intryck.

Efter en kort tid tillsammans kändes det som om vi känt varandra i en evighet.

Vi byggde upp en vänskap som jag trodde skulle vara för evigt. Men precis som rosen i vasen dog den ganska snart.

Nu när du är borta kommer saknaden, saknaden av dig som vän.

Du som lyssnar och förstår, du som pratar och ber om råd.

Jag frågar mig själv om det va värt det

men har inget svar

   

du vet vart jag finns

Av Sara - 12 december 2010 20:45


Kölden biter i advent och vårt tredje ljus blir tänt.

Gud bevare alla frusna, ge dem värme, låt det ljusna.

Vilken seg dag! Vi har hjälpt Ante att flytta lite av sina saker hem till Sabina, dom ska tydligen bli sambos nu :-)  Jag tror vi flyttade hälften av hans saker som dom inte visste vart dom skulle ställa. Jag hade ganska kul åt dom. Nån som däremot inte hade kul va stackars lille Conny som fick mer eller mindre bo i bilen!

Som kompensation för det så blir det familjemys ikväll! Bara familjen är hemma och det ska bli trevligt! Lite godsaker och nån bra film blir ett perfekt avslut på den här helgen! Imorgon kommer Håkan (hantverkaren) hit då ska han få en liten present för att han är så duktig och snäll! Måste även skriva julkorten och börja slå in julklapparna, har inte många julklappar kvar men självklart dom svåraste att handla till!

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards