Alla inlägg under maj 2014

Av Sara - 25 maj 2014 21:21

Varför ska jag berätta, när du inte bryr dig?
Varför ska jag ens försöka få dig att förstå?


Det var inte så här jag hade planerat det...
Jag är jätteledsen för allt som hänt, men allting har en mening.
Det kommer bli svårt att släppa dig, att låta dig gå din väg.
Jag förstår att det som hänt även tagit hårt på dig,

men jag trodde aldrig att du skulle släppa allt så här.
Jag trodde att jag skulle fortsätta vara en del av din familj.
Men jag förstår samtidigt att du valt och ta en sida.
Jag förstår ditt val, även om det gör ont
Du kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta

 

 

Av Sara - 24 maj 2014 16:12

Det är inte lätt när det är svårt

Reglerna ändrades och nu står vi här,

förnekelse är det bästa skyddet för att slippa bli sårad

Men hur länge till orkar man hålla den här fasaden?

Det kanske är dags att riva muren,

släppa det som varit och gå vidare.

Dags att inse att man inte kan förneka det länge till nu...

Det är kul att spela

så länge inga känslor blir inblandade...

 

Life's is a game,

all you have to do,

is know how to play it

Play to win!

Av Sara - 24 maj 2014 13:51

Att jag aldrig lär mig!

Någon gång måste jag ju lära mig att lyssna på min "inre röst" och göra som den säger! Men nae, självklart måste jag vara envis som en ......

och göra tvärtemot. Så vad gör man?

Koffe tog grabbarna och åkte till sin bror, mina ärenden låg/ligger på eftermiddagen.

Så en hel förmiddag/lunch för mig själv...

Ett varmt skumbad? Lite egentid med lyxigheter på någon liten spa anläggning? Nae, vi sätter igång och tvättar bilen... I den här värmen...

Jag har ingen aning om hur varmt det är men jag kan lova att det blev 72gånger värra när man sätter igång att tvätta bilen.

Aja, nu är iallafall insidan klar så blir det att åka och tvätta utsidan. Sen kan jag börja stryka dagens ärenden en efter en.

Ikväll blir det ALL IN!

Av Sara - 24 maj 2014 10:02

It's funny how sometimes the people you'd take a bullet for,

are the ones behind the trigger

 

Den här dagen blev inte som jag hade tänkt/planerat

Allt var planerat, saker ändrades för att sedan ändras igen

Den där ångesten som jag lyckats hålla borta den senaste månaden är tillbaka. Ganska förståeligt men tanke på hur dagen blev

 

Känner mig bara så sviken just nu av vissa personer,

personer som alltid ska yttra sig om hur jag gör

hur jag lever mitt liv

Men sen när den här dagen kommer

Vad gör dom då?

Jag borde ju vänja mig någon gång,

men samtidigt hoppas jag ju på att jag någon gång inte ska bli sviken av dig. Trots att jag alltid ställer upp på dig i tid och otid så fortsätter du såra mig...


Det är lika illa att sätta kniven i ryggen på någon

som att titta på när det sker och inte göra något åt saken

Av Sara - 24 maj 2014 08:34

Det är här är ett spel...
Frågan är om du reder ut det?
Det är alltid lätt att påbörja ett spel,
men desto svårare att avslutat
Alla kan vi spela så länge vi har samma regler
När reglerna ändras blir spelet svårare
Det gäller att alltid sitta med rätt kort på hand
Allt är tillåtet för att vinna vissa drag...

No pain, no game

Av Sara - 24 maj 2014 00:10

Fredagen kom fredagen "gick"
Idag är det ingen vanlig dag för det är
Saras födelsedag *hurra hurra hurra*

Haft en underbar fredags kväll med frugan.
Vi lyckades snurra till det ordentligt ett tag men precis som vanligt så ordnade det upp sig ;-)
Frugan bjöd på en romantisk middag *kors i taket* :-P Sen blev det komedi på högnivå (för mig) när hon gjorde sig dryg och fick tillbaka så det stod härliga till ;-)
Nu blir det att krypa ner och mysa (snacka skit) innan vi släcker våra blå...

Happy Birthday to me :-D
God natt

Av Sara - 22 maj 2014 22:21

Count on me through thick and thin
A friendship that will never end
When you are weak, I will be strong
Helping you to carry on
Call on me, I will be there
Don't be afraid
Please believe me when I say
You can count on me

 

Den här dagen har sprungit iväg, Lämnade barnen på dagis 6,45 sen hem och hämta bilen för att åka och jobba. Jobbdagen mer eller mindre sprang iväg, ska jag vara ärlig vet jag inte vad jag gjorde där... Ja visst ja, jag solade, drack kaffe och... *haha* Nae så lyxigt jobb har jag egentligen inte, men det är ju bara dom lyxiga och roliga bitarna jag skriver om en sån här underbar och solig dag   

Efter jobbet blev det handling, hämta barn, tända grillen (tror att jag var pyroman i mitt tidigare liv), vänta in my mistress så att hon fick ta hand om grillningen för att sedan avsluta kvällen i lekparken. JAG HATAR lukten av sand, och nog faan hade barnen sand ÖVERALLT så jag kastade dom i ett bad innan dom åkte i säng. *kors i taket*så tog det inte många sekunder innan dom sov och snart ska jag göra detsamma

Imorgon blir det först träning och sen en liten ROAD TRIP på förmiddagen och div ärende ska fixas innan det är dags att åka hem till Frugan och mysa ner sig    Ser fram emot den här helgen, ångesten jag hade för en månad sen är borta.

Jag måste glömma, eller inte glömma utan gå vidare.

Det är inte mitt fel och jag måste släppa det nu eller aldrig...


 

Av Sara - 21 maj 2014 18:08

Den effektiva dagen fortsätter...

Hämtade grabbarna på dagis, knallade hem och plockade fram cyklarna. Sen cyklade vi hem till mor & far för att pumpa däcken på min cykel och sen fortsatte vi vidare. Conny är lite rädd för att cykla i nedförsbackar så vi kämpade på med det. När vi sen kom hem plockade jag fram lite fika till grabbarna och passade på att ringa upp Carro som ringde tidigare... Blev ett långt samtal om både det ena och det andra och när vi la på kände jag en sån lättnad i kroppen.

I vintras var jag mycket hemma hos henne och tog en fika titt som tätt men nu på sista tiden har jag tyvärr inte haft tid. När jag är ledig sover hon och när hon går upp så har grabbarna precis kommit hem och det är full rulle. Men när jag nu sa till henne att jag inte haft tid men att jag lovar att höra av mig så fort jag kan så sa hon bara: Det är lugnt, jag förstår, men jag finns här om det är något. Att få höra dom orden kändes så underbart, att veta att man inte behöver känna sig tvingad att höra av sig hela tiden utan att man får bearbeta allting i sin takt.

Det är en jobbig period just nu, allting strular på det ena eller det andra sättet. Det är nu ens sanna vänner visar sig, det är nu man vet vilka som är ens familj...

Jag vet vilka ni är och ni är guldvärda   

 

 

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards