Alla inlägg under maj 2014

Av Sara - 21 maj 2014 15:02

Klockan springer iväg,

idag har jag varit riktigt effektiv

Lyckades utöka min runda till det dubbla

vilket slutade med en pajade höft   

Vet inte riktigt vad som hände men ont som faan gjorde det

Det blev ju inte bättre av att telefonen ringde, då tappade jag helt fokus på det jag gjorde så sista 5km blev en promenad, i början låg jag i rask takt men höft-faan värkte för mycket så i slutet blev det en vanlig promenad.

Åkte iväg för att ta en 23minuters egentid men då hamnade jag i maskinerna på gymmet...

Inte bra inte bra, höften tog ännu mera stryk...

Trodde aldrig att jag skulle kunna resa på mig igen men envis som jag är så lyckades jag.

Va hemma igen redan klockan 9, duschade av mig, pluggade en jävla massa, fixade med alla dessa jävla papper som ALDRIG tar slut... *suck*

Sen blev det egentid med en underbar man,

finns bara en av honom och han är MIN

Älskar dig, är så glad över att du är min

pappa 

 Har älskar dig sen första stund jag såg dig och kommer alltid göra



 

Av Sara - 20 maj 2014 15:59

Självklart, varför inte!?

Jag menar, vad spelar det för roll?

När vi ändå är igång kan vi ju ta lite mera.

Något mer som ska strula? Någon mer som vill kasta skit på mig? Hugga mig i ryggen? Någon?

Det är lugnt, jag kan ta det

Finns INGET som kan göra den här dagen värre,

är så jävla less på allt som ska åt helvete just nu

Jag lägger ner, orkar inte med den här skiten längre!

Nu ska jag bara ta emot all jävla skit som kommer flygandes och sen låta allt bara vara

Är så jävla less på det här nu

Tror jag redan skrivit det... Skit samma, nu ska jag umgås med mina prinsar så jag får lite positiv energi istället för att springa omkring och vara på dåligt humör...

Av Sara - 19 maj 2014 20:18

  Sara, vad har du nu gjort? Det börjar bli lite av en standard fråga runt omkring mig. Jag som aldrig gör något, jag som alltid är oskyldig och en liten ängel... Med svarta vingar och glorian på sne    Idag var det dags igen, jag klev in i verkstan, tittade på min mekaniker och undrade om han hade tid en stund. Han tittade upp på mig och frågade direkt: Vad har du nu gjort!? Jag tittade på honom som ett levande frågeteckan och påpekade att jag inte gjort något. Han frågade två gånger till innan Koffe klev in i verkstan och faktiskt kunde intyga att jag är VAR OSKYLDIG och INTE hade gjort något... Han kom ut och tittade på bilen och sa att det berodde på kärringjävel som körde på bilen och att jag skulle kontakta mitt försäkringsbolag. Så nu väntar jag på papper ifrån försäkringsbolaget och sen blir det att ta reda på vad faan kärringen har för regnummer. Som tur är vet jag vart hon bor... Och både Koffe och jag såg ju när det hände, jag har nog aldrig varit så mållös i hela mitt liv... Skrämmande situation, att vara mållös alltså   

Dagen har annars varit väldigt upp och ner, positiva besked som sedan strular, jobbiga och tråkiga besked ihop med en kärring som inte kan köra bil. Får hoppas att morgondagen blir lite mer positiv, är så jävla trött på vissa människor som inte vet vad dom säger och till vem... Nae nu avslutar vi kvällen med ett lite trevligare sällskap över telefonen, skönt att kunna "umgås" med folk som bor på avstånd utan att behöva åka flera mil...


 

Av Sara - 19 maj 2014 07:33

Jag älskar den här känslan,
ni vet den när man är helt slut i kroppen, svettig och alldeles kladdig över kroppen ;-)
Hade ju tänkt ta sovmorgon idag och bara ta det lugnt nu på morgonen. Men så behövde pappa skjuts till jobbet och självklart är jag en snäll dotter som ställer upp :-) Drog på mig tränings kläderna, körde pappa till jobbet, åkte hem och passade på att ta en morgon runda :-)
Det kändes så jävla skönt, jag var mer pigg och alert nu än igår kväll. Jag fick ut mera idag än igår kväll :-)
Det är lite komiskt, när man gick i grundskolan och läraren sa att vi skulle springa så skolkade jag men nu gör jag det frivilligt. Trodde jag aldrig att jag skulle göra ;-)
Tänk va skönt det skulle vara om man kunde göra det här varje morgon!?

Nu funderar jag på, ska jag gå på avståndet eller tiden? När jag började tog det 30minuter men nu tar det bara 20minuter. Ska jag utöka avståndet eller kan man fortsätta tills man fått upp en bra tid/kondition?
Har ju ingen lust att leta efter en ny runda när jag är så nöjd med den här (förutom den där jävla backen)
Avståndet är ju lagom men det känns som om man behöver hålla igång lite längre för att verkligen få ut något av det...
Tips? Idéer?

Av Sara - 18 maj 2014 21:53

Svettigt, kladdigt men så jävla skönt... Jag trodde aldrig att det skulle bli så här, en enkel promenad som blev en rask promenad som helt plötsligt blivit en jogging tur     Jag som alltid varit "emot" att springa/jogga och tyckt att det varit så tråkigt men nu helt plötsligt har det blivit mitt sätt att rensa huvudet. Antar att jag får tacka Jossan som pratat så gott om "skiten" för nu sitter jag här och längtar redan till nästa gång. Det komiska är att jag vände på rundan idag, jag tog den baklänges så att säga och nu gick den SÅÅÅÅ mycket enklare. Första km gick jag i rask takt för att få upp värmen och dom sista två joggade. Just nu räcker det med 3km, tanken var ju att jag bara skulle gå på promenad och nu har det ju blivit en jogging runda. Inte nog med det, jag sänkte tiden med 1,5 minut per km idag  

Nästa år ska jag ju "springa" vårruset med Nettiz så det kan ju vara bra och komma igång redan nu, man kan ju alltid hoppas att jag fortsätter även senare när det blir kallare... Imorgon blir det att sätta igång med den andra träningen också, att åka ner till släkten på bondgården var ingen bra grej. Jag har både gått upp i vikt och tappat träningen... Kan man skylla på mycket i huvudet och den "roliga veckan"? Att det är därför jag slarvat? Nae, nu blir det en dusch och sen hoppa i säng...


 


The most courageous and beneficial thing to do
is to let go of the past and move forward

Av Sara - 18 maj 2014 08:19

Sitter ute på gården och njuter av morgon kaffet. Stunder som dom här älskar jag mitt jobb lite extra mycket. Visst hade jag hellre varit hemma hos mina prinsar men man måste ju jobba för bröda födan...
Har suttit på Facebook och letat effu fräckisar. Jag hittar massor men dom flesta är för långa. Dom tappar oftast poängen när dom är för långa och man ska stå och läsa dom högt...
Någon som sitter på några bra som inte är för långa? Internet är ju så jävla segt på jobbet så att sitta på google är heller ingen idé...
Nahe, kaffet är slut dags för påfyllning och sen jobba lite...

Av Sara - 17 maj 2014 20:17

Hej och välkommen lördag kväll, vad har du att bjuda på? En fartfylld party kväll på stan? Eller en lugn kväll på trädgården med trevligt sällskap? Lugn kväll i soffan framför tvn? Eller så kanske man ska åka ut till vischan och se Huttez spela?
Det är ju arbetsdag imorgon också så någon direkt alkohol lär det ju inte bli...
Och innan jag bestämmer mig för vad jag ska eller inte ska göra ikväll så ska jag åka hem till den där underbara Nettiz som återigen ska skämma bort mig :-) Ska bli intressant att se vad hon bjuder på ikväll ;-)

Nae nu ska jag fortsätta njuta av solen sista tiden som den är uppe... Älskar att jobba när solen skiner och man kan ta sig tid att njuta av den

Av Sara - 15 maj 2014 19:44

Barnen ligger i sina sängar

och jag kan äntligen luta mig tillbaka i soffan

Kvällskoppen har aldrig smakat så bra som den gör nu

Sitter och glor runt lite på youtube och hittade en låt som jag aldrig hört förut. Men den satte sig ganska snabbt

Älskar refrängen, älskar hela låten...

Texten är jävligt bra, blir lite full i skratt

Skulle velat ha lite mera fart i den men förhoppningsvis

kanske man kan hitta den lite mer remixad så

kan den bli en klockren låt att ha när man är ute och springer

Eller man kanske kan remixa den själv!?

 

   
Sex has come between us

You were my best friend (best friend)
We've been through much together
And you have seen me (seen me)
In both good and bad weather
Someone had asked me
I'da said "Never!"

You kissed me and I kissed back
Boy and a girl, it's a natural fact

Sex has come between us
Everything has changed
It's getting dull and strange
Sex has come between us

Okay
It was Sunday night (it was Sunday night)
You came over for coffee
And we stayed up all night (and we stayed up all night)
Getting closer just talking
Someone had asked me
And I'da said "No way!"

You touched me and I touched back
Girl and a boy in a natural act

Sex has come between us
Everything has changed
It's getting dull and strange
Sex has come between us

You turn, turn me on
I never thought, thought you would
Is this a big, big mistake?
Or is this something good?

Sex has come between us
Everything has changed
It's getting dull and strange
Sex has come between us

Everything has changed
It's pitiful and strange
How we rearrange
Sex..has come between us

Sex has come between us
Everything has changed
It's getting dull and strange
Sex has come between us

You were my best friend

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards