Alla inlägg den 9 januari 2011

Av Sara - 9 januari 2011 23:15

Idag är det alltså den 9januari 2011, vi har försökt sluta amma i 9 dagar nu. Eller egentligen började vi ju runt jul men eftersom han fick en liten spruta i armen så hamnade vi tillbaka på ruta 1 igen och valde att lägga: sluta amma på våran 2011-mål lista. Det går jätte bra för oss och just nu ammar jag bara på kvällen och en gång på natten. Inatt gick han även med på att ta nappflaskan med vatten istället för bröstet. Någonting som började natten mellan fredag-lördag när vi sov hemma hos mina föräldrar. Han bråkade inte för fem öre utan tog nappflaskan direkt och la sig sedan till rätta innan han somnade in så sött. Jag trodde att det skulle vara jobbigare än vad det är. Antagligen är han mer redo nu än vad han var innan nyår. Och så fort jagär redo så ska vi sluta med amningen på kvällen också!

Vi har även börjat med lite pott träning, men än så länge är det bara kul att sitta på den en liten stund. Men jag ska inte stressa honom, han är ju inte året utan nu har vi bara börjat för att han ska vänja sig vid den lilla saken. Men nu funderar jag på att köpa en annan variant som jag man sen även kan använda som stege till toaletten.

       

En ganska smart lösning, eller?

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards