Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Sara - 18 januari 2011 21:15

Jag är extremt sugen på MC Donalds men han ställer inte upp! Vad är det för maken jag skaffat? Som inte åker till MC Donalds klockan 21:00 en tisdag kväll när hans fru är sugen på mat! Dålig stil tycker jag!

  

Den där listan jag hade tänkt beta av under dagen hamnade någonstans i glömskans värld! Har haft fullt upp med allting annat, som att sova lunch med sonen min :-) Det finns inget mysigare än att ha en barn på bröstkorgen och sova ett par timmar ihop! Vaknade av att dörr klockan ringde, kusin Helen tittade förbi på en kopp kaffe. Jag skyller på henne att jag inte hann med någonting annat. Eller jo, jag satte upp nya gardiner i köket!

Nae nu ska jag krypa till sängs och tjura för att jag inte får MC Donalds! Imorgon väntar disken som jag vet att Koffe inte kommer ta idag! Han har lärt sig att fylla diskmaskinen med skitig disk men han kan inte plocka ur den rena disken!

God Natt mina vänner!

Av Sara - 18 januari 2011 10:45

 

Nu som först har jag fått i mig min första kopp kaffe! Snacka om att morgonen har gått i 120! Hade planerat dagen jätte fint men det tyckte inte Conny så han passade på att ge mamma till mer saker att göra! Det är ju dags att Conny börjar äta mat mer och mer själv så idag fick han flingor och yoghurt till frukost! En favorit helt klart men med MASSA kladd överallt! Medan han åt sin frukost passade jag på att diska, i allmän protest mot Koffe har jag slutat använda diskmaskinen och tar allt för hand. Det går helt klart fortare och man tänker efter innan man tar ner ett nytt glas ;-)

Under tiden Conny äter sin andra portion flingor (han va hungrig idag) hör jag hur han tar i. F*N! Jämt när jag är ensam med honom ska han sätta igång och bajsa! Finns ju inte mycket man kan göra i det här läget! Jag frågar om han är klar så jag kan byta och även kasta honom i ett bad då han har yoghurt och flingor över hela kroppen! När jag sätter honom i vattnet och börjar tvätta av honom sätter han igång IGEN! Jag har aldrig varit med om ett barn som kan bajsa som han gör! Jag sliter upp honom ur badet och lägger honom på skötbordet så han inte badar i det! MEN det är “stopp” den sitter fast och jag ser hur han börjar bli irriterad.

 

  Jag vet inte riktigt vad jag ska göra i det här läget! Det händer ganska ofta nu på sistone att han bajsar men att det fastnar mitt i allt! Någon som har något förslag på vad man kan göra? Man ser ju hur ont det egentligen gör på honom! Efter ett tag så släpper det! Och då ordagrant sprutar det överallt! Det fanns inget stopp, så jag fick först ta hand om det lilla barnet som kämpat för kung och fosterland för att sedan torka skit över hela tvättstugan! In med en maskin tvätt och sedan hoppa in i en dusch för att få bort det som kom på mig!

Har precis kommit ut ur duschen, fått på mig kläder så ringer det på dörren! Då kommer hantverkaren och ska fixa avloppet i köket! Medan han arbetade bjöd jag på en kopp kaffe och passade på att själv njuta av en kopp. Nu ska jag få Conny att sova lunch så jag kan fortsätta med min lista som blev försenad!

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards