Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Sara - 27 januari 2011 17:00

 

Nu har jag ett helt annat barn här hemma! Så fort Koffe klev innan för dörren började han skratta och bus. Till och med äta, så han tyckte antagligen inte om fläskpannkaka :-(Det gör ju inte hans små farbröder heller så jag är inte chockad.

För ett tag sen fick jag ett råd, att jag skulle ge Conny russin mot hans hårda mage. Någonting som jag lyssnade på men ångrar nu i efterhand. Det inte jag visste var att russinen svällde upp i magen på Conny och blev stora vindruvor igen. Så vi tror nu att det var dom han satte i halsen inatt när han hostade så dant. För varje gång han kräktes kom det ut ett russin/vindruva och det är klart att kräk reflexen kommer igång om det sitter en stor vindruva i halsen. Idag har han inte kräkts och har inga andra symptomer.  Och att han har varit grinig under dan kan ju vara ganska förståligt om man inte har sovit under natten ordenligt och om ens mamma ger äcklig mat ;-)


  

Av Sara - 27 januari 2011 13:00

 

Det har inte funnits ett enda tecken på att han är sjuk på hela dan. Förutom att han inte vill äta, visserligen så åt han inte igår heller och eftersom dagens lunch är gårdagens middag kan det ju vara så enkelt att han helt enkelt inte tycker om det. Så jag ska försöka mig på att göra något annat snabbt och enkelt åt honom för att se om han äter eller om det är något som är fel.

Just nu står han bredvid mig och bara skriker/gråter och jag vet inte varför. Helt plötsligt så bara började han tjuta på ren svenska och ingenting hjälper. Jag måste ta mig ut med hunden så det blir ju jättekul med ett barn som bara tjuter. Nae om man ska ta tag i det här så det händer nånting. Kalaset på lördag verkar bli inställt, jag får ingenting gjort och med tanke på Conny så vet jag inte längre.

Av Sara - 27 januari 2011 10:00

 

Natten har inte varit rolig kan jag påstå! Conny vaknade runt 12-slaget och började gnälla så jag gick in och hämtade honom. När jag la ner honom i våran säng dröjde det inte länge innan han sov igen. Efter 5minuter satte han igång och hosta tills han spydde, min natt reflex är ju inte så himla bra så det slutade med att hela han var ner spydd, hela jag var ner spydd och min sida av sängen. Jag ropade på Koffe som for upp ur sängen som jag vet inte vad. Undrar vad han egentligen drömde. Koffe tog Conny och klädde av, tvättade osv medan jag slet sängkläderna och kastade in dom i en maskin. Sen hoppa jag och Conny in i en dusch medan Koffe bäddade extra sängen och soffan till oss.

Conny slutade kräkas runt 4-tiden inatt så det har inte blivit mycket sömn inatt, för nån av oss. Och stackars Koffe är och jobbar idag, jag försökte få honom att ta semester men det är som att prata med en vägg ibland.

Nu sitter Conny på golvet och leker, man märker inte på honom att han har suttit uppe i fyra timmar inatt och spytt fram och tillbaka. Funderar på vad det är som gjorde att han kräktes så dant. Kan det vara hostan eller har vi en influensa som står och knackar på dörren? Det är sånt som märks, nu ska jag fortsätta tvätta alla ner spydda saker och skura madrasser! Men först ska jag sätta på Kaffet :-)

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards