Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Sara - 16 januari 2011 23:45

  F*n va klockan springer iväg när man sitter vid datorn! Nyss va hon 22:30 och jag va på väg till sängen! Men nu är hon 23:29 och alla i huset sover! Jag ska upp tidigt imorgon men ändå är jag inte smart nog att hoppa till sängs. Borde, men vill inte! Hatar redan morgondagen och vad den har att erbjuda så här långt! Visst det kanske blir något positivt också! Man vet ju aldrig vad som gömmer sig bakom nästa hörn! Nae, sängen var det ja!

God natt alla mini bebisar! Tänk på mig imorgon när jag ligger i stolen och möter djävulen som ni kallar tandläkare!

Av Sara - 16 januari 2011 22:30

  Va ute hos Ante och Sabina på söndags middag :) Mycket trevligt måste jag medge och ännu trevligare är det när man själv slipper stå framför spisen och kämpa! Efter maten blev det ananas paj, precis den sorten jag brukar göra! Daniel har nog rätt, Sabina och jag är väldigt lika :-P

Ända nackdelen under kvällen var när jag slog på arslet/knäna(!) när vi skulle kliva in i bilen. Dom har en egen isbana på parkeringen och eftersom jag är stadigare på foten en Koffe så tog jag Conny sista biten för att vi inte skulle ramla med honom. Men “shii” fick jag! När jag STANNAR bredvid bilen och ska precis ta tag i bilhandtaget då ramlar jag med Conny på armen! Tur i oturen va kanske att jag ramlade på knäna så Conny fick bara en duns i stjärten medan jag slog i knäna och handleden! Så från och med nu kan ni kalla mig Bambi.

Nae nu väntar sängen, imorgon ska jag möta djävulen igen, eller som ni andra kallar honom: tandläkaren

Av Sara - 16 januari 2011 10:00

En mening som man sa många gånger under tonåren! Men ändå gjorde man det igen. Jag har tittar runt lite och sätt att det är många som lämnar ifrån sig sina barn tidigt för att gå ut och göra saker på egen hand. Jag har haft jätte svårt med den biten och i stort sett bara haft barnvakt för att åka och handla. I höstas var det första gången jag gick ut på “krogen” sen jag fick barn. Jag drack 2glas vin och tittade på stand up med Alex. En riktigt trevlig kväll med en lite mindre trevlig morgon!

Nu när jag har slutat amma kände jag i fredags att jag ville ta ett glas vin med min svägerska Sabina. Något som jag ångrade igår, visserligen kanske man inte ska svepa sin drink när man inte är van att dricka men den “genen” sitter i sen gammalt. Jag hade trevligt i fredags men gårdagen hade jag hemskt gärna hoppat över. Jag tillbringade hela dagen på soffan med en filt över huvudet och sa åt Koffe att jag mer eller mindre vill dö. Men eftersom jag har världens bästa make (ibland) så tog han både hand om mig och våran son. Om jag ska vara helt ärlig fick jag lite dåligt samvete. Jag “brydde” mig knappt om honom på hela dan, Koffe fick ta hand om honom helt och hållet medan jag till mesta del låg och sov.

Är det rätt sak att göra? Att den en kväll nån gång ibland för att sedan ligga däckad dagen efter? Eller är det bara jag som är en amatör som inte kan dricka alkohol utan att bli bakis?

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards