Alla inlägg under februari 2009

Av Sara - 17 februari 2009 12:31

Jag kan inte låta bli. Tankarna och funderingarna flyger runt i mitt huvud. 9 månader, 9 månader med ett litet liv inuti min kropp. Ett liv som växer inuti mig. Ett liv som jag har skapat (tillsammans med Koffe *fniss*) ett liv, ett foster som jag kommer att älska i all framtid. Vad underbart det låter. Undra hur det kommer bli den dagen jag blir med barn, jag kanske blir världens sämsta mamma

 Tobbe (svärfar) säger att jag kommer bli en bitch den dagen det är dags för mig. Visserligen är jag redan en bitch men han tror att jag kommer bli ännu värre med alla hormoner som rusar i min kropp.

Sen säger han att jag kommer bli jätte stor/fet  Han är inte så snäll mot mig

Men men vi vet ju inte hur jag blir när jag är gravid förens den dagen jag verkligen blir gravid 

Och det kommer att dröja för just nu vill jag jobba, resa och självklart vara ensam med min Koffe, fatta själv när man måste dela honom med en snorig snorvalp! Nej, tack jag står nog över det för tillfället.


Tingeling


Av Sara - 17 februari 2009 11:08

Martin kom förbi här runt 9:30 för att göra mig sällskap medan killen från malmstaden skulle kolla ström och vatten. Så vi tog en kopp kaffe och satte oss ner vid bordet för att snacka lite skit.

Prick klockan 10 ringer det på dörren och in kommer killen från malmstaden, han hälsar på Chili och går raka vägen till badrummet!? HALLÅ! Det var en diskmaskin som jag skulle ha installerad. Jaha men då kan inte jag hjälpa dig, du får anlita en rörmokare och en elektriker. Det där hjälper inte vi till med. Okej, vad gör jag nu!? Var får jag tag på en rörmokare och en elektriker som kan hjälpa mig? HELVETE nu måste jag verkligen fundera ett tag och se om jag känner någon elektriker och rörmokare. Det här kan ju bli riktigt dyrt

Tingeling

Av Sara - 17 februari 2009 08:00

Jag överlevde som sagt natten och sitter nu vid köks bordet hemma hos K och väntar på den som ska byta av mig. Sen blir det hem och vänta på killen från malmstaden som ska kolla om jag kan skaffa diskmaskin eller inte.

Tingeling

Av Sara - 17 februari 2009 00:45

Nu har jag äntligen kommit i säng, det känns helt underbart att ligga ner och koppla av. Men jag önskar i min hemlighet att jag kunde få ligga hemma i min säng och mysa med Koffe *Längtar* Nae nu blir det ett par sidor i boken och sen är det dags att snarka, det är ju en dag imorgon också

God Natt

Av Sara - 16 februari 2009 23:15

Klockan är efter elva, normala personer ligger nog i sina sängar men inte jag. Jag ligger på soffan hemma hos K och tittar på Scrubs, ett ganska bra program Imorgon lär jag inte orka vara vaken så här länge, men jag blir nog så illa tvungen

Tingeling

Av Sara - 16 februari 2009 22:05

Det blev ju tyvärr den kanalen ändå, mot min egna vilja kanske för att jag var för lat för att resa på mig och leta fram en bra film men nu fick jag ju min uppfattning om det programmet också.

Jag gillade sättet som första familjen åkte skoter på i början. Jag ska också prova på det iallafall att åka snöskoter.

Presenten som mamma Maria fick var gullig, jag vill också gå på spa orättvist. Men frågan är hur mycket ”extra” dom gör bara för att kameran är på!? Jag idiotförklarade även pappa Nisses när han sa att hans och mamma Rose-Maries seperation berodde på deras stjärntecken *haha* som om det egentligen spelar någon roll.

Jag förstår inte hur dom orkar med att ha så många barn men det kanske är så att tålamod och orken kommer med varje unge!?

Tingeling

Av Sara - 16 februari 2009 20:00

Det har gått en timme, fy fan vad segt det är. K sitter framför datorn och jag har precis lagt ifrån mig boken ”En nannys dagbok”

Inget bra är det på tv:n heller så mot min egna vilja blir det nog att titta på ”Familjen Annorlunda” jag har aldrig sett det så nu får jag se om det är något att ha. Eller så kanske det blir att sätta på en dvd film!? hmm

Tingeling

Av Sara - 16 februari 2009 19:00

Då sitter jag hemma hos K och försöker komma på ett sätt att fördriva tiden, men utan någon speciell lycka. Han sitter framför tv:n och glor medan jag ligger i soffan. Nu har jag kommit fram till att jag träffar Koffe på onsdag kväll Det känns lite löjligt att jag räknar dagarna, det känns som något man gjorde på mellanstadiet. Men vadå, jag saknar honom så otroligt mycket när jag vet att jag inte kommer träffa honom på ett tag

Men vad ska man göra!? Det är ju pengar Men pengar är ju inte allt, vi får se vad Koffe säger på onsdag kväll när jag kommer hem och vänder igen.

Tingeling

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards