Alla inlägg under februari 2009

Av Sara - 16 februari 2009 15:20

Therese fyller 18år idag, ganska stort i min värld. Hon är ju trots allt min lilla syster och nu helt plötsligt bli stor. Och inte hur stor som helst utan myndig. Jag glömmer aldrig när jag fyllde 18, jag hade jätte kul och njöt verkligen i fulla drag. Ända som var jobbigt just då var att vi begravde min mammas pappa dagarna innan och sen hade jag en operation som väntade mig efter 18årsdagen. Men nu skulle ju inte det här inlägget handla om mig utan om min lilla syster som fyller 18 år idag. Jag hoppas verkligen att hon får en bra födelsedag och att hon får fina presenter av mor och far. Hon hade fått en present i morse, hon ska få åka och klappa vargarna i kolmårdens djurpark. Snacka om coolt det vill jag också göra. Utav mig ska hon få nya skor och vem är inte bättre att hjälpa henne att välja ut ett par skor om inte jag som verkligen älskar att shoppa skor. Nae nu är det dags att göra det sista innan jobbet börjar.

Tingeling

Av Sara - 16 februari 2009 13:14

Ja då har jag fått ordning på den här veckan. Det ser just nu som om jag och Koffe kan träffas på lördag Men vadå det är ju pengar iallafall och det kan man inte tacka nej till. Det är ju bra att spara pengar och om vi vill köpa hus någon gång i framtiden så är det bra att ha ett stort sparkapital. Visst är jag smart


Så här ser min vecka ut:

Måndag:

17:30 – 00:00 K

Tisdag:

00:00 – 09:15 K

10:00 – 11:00 Hyresvärden kommer och tittar på lägenheten

13:00 – 17:00 Cafét

17:30 – 00:00 K

Onsdag:

00:00 – 09:15 K

13:00 – 13:45 Daniel tandläkaren

14:00 – 17:00 Cafét

Torsdag:

09:00 – 00:00 K

Fredag:

00:00 – 09:15 K

13:00 – 17:00 Cafét


Jippi, det här kommer gå skit bra, vi syns på lördag älskling ja menar det kan ju inte blir värre, eller?

Av Sara - 16 februari 2009 09:17

Jippi, måndag morgon nu är det dags att planera in veckans alla saker som måste hinnas med. Ja, jag vet ju redan hur min vecka ser ut, jobb, jobb och återigen jobb. Gud vad kul. Eller inte men jag antar att det är så det fungerar när man blir ”vuxen” man jobbar och sliter till ingen nytta. Men idag jobbar jag natt så jag hinner få lite gjort här hemma. Nu tänkte jag lägga mig i ett bad innan det är dags att börja med maten så Koffe får något i magen när han kommer hem från jobbet.

Av Sara - 15 februari 2009 21:12

Nu ligger jag i sängen och ska strax sova, eller det ska jag inte egentligen för jag tittar på film Beck brandbilen som försvann. Ja, jag vet att dom är gamla men ibland är det skönt att bara ligga och slö titta på en film som man egentligen inte bryr sig så mycket om. Vi var hemma hos Tina och barnen en sväng förut medan Tobbe var och tränade. Barnen blev helt tokiga när vi kom precis som om vi inte hade varit där på en vecka, dom är inte som alla andra barn

Nae nu blir det skorpor och oboy med lite Beck




Tala sanning, den består

Sommar, vinter, höst och vår

Den går ut i alla väder

Och bär alltid sommarkläder

Av Sara - 15 februari 2009 15:03

Tänkte bara visavad jag fick av Elias i Alla hjärtans dagpresent viss är den fin Han har till och med skrivit: Till Sara Från Elias

Men det syns ju inte på kortet och sen för att bevara det här minnet av honom har jag valt att sätt in kortet i en ram precis som jag har gjort med en del andra saker som jag fått av honom, Cajsa och Eric. Det är alltid kul att få någonting men mest roligt är det nog när man får någonting som barnen har gjort själva

Visst är kortet fint!?

Tingeling

Av Sara - 15 februari 2009 13:49

Inte en ända ros fanns det när jag kom hem Men han hade däremot städat överallt

Och eftersom jag inte har köpt någonting till honom så kändes det ganska skönt att han inte hade köpt något till mig. Jag tog ett bad när jag kom hem sen gick vi bort till affären för att bli av med alla dessa pantburkar och flaskor som bara tar en massa onödig plats. Ibland funderar jag på att bara kasta skiten men sen så tänker jag på det där med naturen och känner mig lite duktig om jag pantar flaskorna.

Det blev ganska mycket onödigt handlande idag (som vanligt) men vi kom på att vi kunde vara lite mysiga idag istället för igår så vi köpte med en tårta hem så vi kunde mysa lite onyttigt så klart.

Innan vi kom ut ur affären ringde jag till Martin och undrade om inte han ville komma förbi och äta tårta med oss och det ville han. Varför? Jo, han fyllde 20 förra månaden och vi fick ingen chans att fira honom då så vi passade på att göra det nu istället. Till middag blir det potatis gratäng med fläskkarré men nu blir det tårta och Kaffe för Martin ringde precis på dörren


Tingeling

Av Sara - 15 februari 2009 09:45

Jaha då har man klivit av det här dygns passet, nästa pass är på måndag men då har jag bara natten så det blir inte så jobbet som det kunde ha blivit. Jag har suttit hemma hos Tobbe och Tina (Svärfar och svärmor), jag lyckades lura åt mig lite morgon kaffe innan jag ska gå hem. Idag blir det stor städning om Koffe inte redan har gjort det. Men jag tror inte det eller jag hoppas inte det. Hoppas han tog det lugnt igår och njöt av att vara ledig.

Nae nu ska jag bege mig hem till min kära sambo och se vad han gör, jag gissar på att han sover men det vet jag inte förren jag kommer hem

Undra om det finns några rosor hemma

 

Tingeling

Av Sara - 14 februari 2009 19:30

Något romantiskt kort blir det inte, jag har ingen speciell lust och när jag var hemma en sväng förut så stod det inga blommor på bordet. Men när jag tänker efter så har jag ju fått lite blommor ibland, vi brukar köpa rosor fast i kruka så att det håller bättre. Och sen så är det lite svårt att få tag på blåa rosor som är min favorit och delvis därför köper han inga blommor till mig. Men nu när jag ändå sitter här och tänker så kommer jag på att jag aldrig har fått någon nalle utav Koffe. Jag har fått det mesta av honom smycken, blommor, choklad till och med en stekpanna. Men aldrig någon gullig teddybjörn där det står ”I Love You” på magen. Ganska konstigt, det måste jag fråga honom.

 

 Nae, nu ropar K på mig så det är lika bra att jag springer iväg och hjälper honom. Sen blir det melodifestivalen, vad finns det annars att se?

Tingeling

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards