Alla inlägg den 3 november 2008

Av Sara - 3 november 2008 21:03

Är det någon som läser ”mammabeckas” blogg? Om inte (http://mammabeckas.blogg.se/) så har ni egentligen inte gått miste om någonting. Jag är ingen person som läser hennes blogg varje dag utan har läst den då och då när jag inte har något bättre för mig. Men det hon skriver om i hennes blogg är precis samma sak som dom flesta andra bloggare. Skillnaden på henne och en annan 17åring är att hon är 3barns mamma. Det blev ju jättestort i media och hon var med i TV och vissa tidningar.

 

Jag satt här vid datorn och kollade runt när jag hamnade på hennes blogg av en slump. Så då passade jag på att läsa i den och insåg efter ett tag att hon skriver där att hennes sambo Koffe är pappa till hennes äldsta dotter, Tindra.

Men så är det faktiskt inte, för Tindras biologiska pappa heter Krille. Anledningen till att han inte finns med i Tindras liv är för att Becka inte låter honom. Hon säger att han inte bryr sig när han inte ens får träffa henne plus att hon påstår att Krille skulle vara farlig för Tindra. Och det kommer från rätt person. Om inte jag minns fel så drack hon alkohol medan hon hade Tindra i magen och när Tindra var bebis hade hon med henne till olika fester där polisen dök upp. Vem är det då som är dålig förälder?

 

Jag säger inte att hon är en dålig mamma idag, för alla kan ju ändras. Men att påstå att alla barnen har samma pappa och dessutom neka den biologiska pappan rätten att få träffa sin dotter. Jag förstår inte hur man kan göra så, det är åt helvete fel. Men förhoppningsvis löser det sig i slutändan, Tindra kommer ju växa upp och vilja träffa hennes pappa, för Becka kan inte fortsätta ljuga om det hur länge som helst. Eller?


Det här är mina åsikter och jag tvingar ingen att varken läsa det eller tro på det men jag står för mina åsikter. Det som står här är sanning och det är ingenting jag skriver för att jag är avundsjuk eller vill Becka med familj något illa. Jag tycker det är jättekul att det går bra för dom men jag tycker även att Tindras biologiska pappa har rätt att träffa sitt egna barn.

Av Sara - 3 november 2008 13:47

Jag och Frida åkte ut till stallet en sväng när vi kom ut dit stod alla hästarna kvar i sina boxar och Frida blev upprörd eftersom någon hade missat att släppa ut dom. När vi gick in och kollade på tavlan visade det sig att det var hon som hade missat det. Jag förstod nästan det eftersom hon ringde igår kväll och frågade om  jag ville följa med ut till stallet 7:45 imorgon (alltså idag). Men eftersom jag hade planerat in att köra vattengympa på morgonen kunde jag ju inte det. Men morgonen blev ju inte som jag hade tänkt mig, vattengympan blev inställd och stallet hamnade jag i runt 11.


Det blev lite stressigt i stallet när vi skulle få ut hästarna snabbt och dessutom hinna mocka och göra iordning mat åt Lady. Men när man är 2 så går det lite fortare och vi var hemma hos mig runt 13 tiden.


Jag har äntligen fått tag på Martin men han är sjuk idag så han orkade inte följa med ner till stan idag. Så jag får åka till polisen själv och även äta Lunch själv. Det är inte kul så jag lär nog inte komma iväg ner till stan idag. Men det märks ju senare.


Nae nu ska jag forsätta se på TV "Den ofrivilliga golfaren" och den filmen kan man ju slö titta på. 




Av Sara - 3 november 2008 11:21

I morse skulle jag varit på vattengympa med min mamma och Marie. Men det blev inte så eftersom jag inte mådde så bra. Istället låg jag i sängen fram till 9:30, och bara myste med Chili


Jag har försökt att ringa till Martin hela morgonen men han har inte velat svara så han får skylla sig själ nu om han kommer försent till mötet. Som han har gjort eftersom han skulle varit på mötet klockan 9.


Nu tänkte jag faktiskt åka ut till stallet en sväng. Jag har inte varit där på hela veckan så det kan ju vara bra om jag hälsar på där ute lite. Vi får se om jag tar några bilder på Lady sen och lägger ut här.


Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards