Alla inlägg den 11 november 2008

Av Sara - 11 november 2008 21:56

Då har den här dagen också passerat våra liv och kommer aldrig mer tillbaka, eller om man bygger en tids maskin så kanske den gör det. Men för min del behöver den inte uppspelas igen, det har inte hänt något intressant idag. Ändå sitter jag här och skriver, jag funderar på varför och kommer fram till att det är skönt att skriva av sig. Och eftersom jag får kramp när jag skriver för hand så är det skönare att sitta framför datorn och skriva.

Det börjar snart bli dags att gå till sängs, fan jag går och lägger mig innan 2300 varje dag nu. Fan jag börjar bli en normal människa och det vill jag inte bli, då kommer man sen sitta i det där jävla systemet som alla andra människor gör; Jobba, hämta barn, laga mat, skjutsa till träningar osv. Om jag hamnar där eller snarare när jag hamnar där, då kommer jag att ta livet av mig för i slutändan sitter man i något dyrt hus med höga lån som man knappt har råd att betala av. Nae, nu är det dags att bli mig själv igen. Nu ska det bli ordning och reda igen och jag ska börja imorgon så, imorgon blir det inget stall utan då ska jag vara med Elias, Eric och Edwin som deras barnflicka. Inom ett tag är jag mig själv igen, vild och galen. *haha* det kommer Koffe aldrig tillåta men jag ska iallafall jobba som barnflicka imorgon istället för stallet. Och det är ju den jag egentligen är; TheNanny

Av Sara - 11 november 2008 16:42

Dagarna springer förbi, alla dagar är precis likadana: 


Klockan 5 ringer väckarklockan, man går upp och sätter på kaffe medan kaffet rinner ner går man ut med hunden. Efter promenaden med hunden sättar man sig ner vid bordet och bläddrar igenom tidningen med kaffe koppen tätt trycket under nästippen. Man tittar upp på klockan och inser att det är dags att åka till jobbet, det första man gör när man kommer till jobbet är att ta en kopp kaffe, slår sig ner på en stol och snackar skit med sina arbetskamrater. Dagen på jobbet ser ut likadan som igår, man väntar på att klockan ska bli 1600 så man får åka hem. På vägen hem från jobbet är det barn som ska hämtas från dagis eller lekis. När man kommer väl kommer hem är det dags för matlagning och eventuellt läx hjälp. Vid middagsbordet är det rörigt och skrikigt men ändå älskar man sin familj. Efter maten är det självklart något möte eller någon träning som man ska skjutsa barnen till så man är inte hemma igen för klockan 2000 och då är det dags för barnen att äta kvällsmat och sedan gå till sängs. Man är helt slut och lägger sig på soffan för att koppla av och se något dåligt tv program men även för att få lite egen tid med sin man.


Tack gode gud att det inte är min vardag, mina dagar är aldrig lik den andra. Idag har jag varit i stallet, självklart fick jag med mig min syster på en kopp kaffe. När hon rörde sig vidare mot jobbet var det dags att följa med Martin till läkaren. Istället för att åka buss runt halva stan så gick vi genom skogen dit och det var riktigt skönt idag. Det blev lite varmt efter ett tag men det var ändå skönt.


När jag kom hem sen tog jag äntligen det där badet jag har längtat efter. Men tyvärr så var det inte så varmt och avkopplande som jag hade önskat mig så jag låg inte kvar så länge.


Nu håller jag på och lagar lite mat medan Koffe står i Duschen, jag funderade på att åka ut till stallet men det blev för mörkt så nu blir det inget av det. 




Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards