Alla inlägg den 23 november 2008

Av Sara - 23 november 2008 21:51

Äntligen hemma? Jag var ju redan hemma, mitt problem var ju bara att hela min familj inte var med mig. Sen har ju jag en ganska stor familj eftersom jag har min familj, Koffe sin familj och så nu är han och jag en familj. 2 familjer ska bli en familj, det kommer aldrig gå men vi försöker så gott vi kan. Sen kommer det ju alltid tillkomma ännu flera familjer eftersom mina och Koffes syskon skaffa familjer med en annan familj. Oj, nu blev det riktigt krångligt så vi lämnar dom funderingarna idag.

Koffe var glad och se mig det syntes på honom, han nekar så klart till det men vad kan man begära av honom? Chili sprang omkring som jag vet inte vad när jag klev innanför dörren. Det är därför man skaffar en hund som bebis, det är alltid någon som blir glad när man kommer hem.

Vi gick förbi Koffes mamma på en kopp kaffe så jag fick träffa barnen lite. Självklart blev grabbarna glada över att se oss men det blir dom jämt när vi kommer dit. Dom påminner lite om Chili *haha*

Nu ligger jag i sängen och kollar på film med Koffe, jag ska ropa upp Chili när jag lagt ifrån mig datorn. Då har jag hela min mini familj samlad och vem vet en dag kanske det blir till ökning även hos oss.




Varför är det ingen snö inne i stan?

Av Sara - 23 november 2008 14:30

Då var det snart dags att åka hem, jag har precis packat väskan och har nu bara städningen kvar. Det har redan börjat pratas om ett läger i vår och då tänkte jag försöka lura med Tina och barnen ut. Nu är ju problemet att Tina läser min blogg så nu vet hon om att jag tänker lura henne. *haha*

Nae men jag funderar på att kolla om hon vill följa med ut eller om Koffe ska följa med ut, nackdelen då är ju att det är läger för familjer (tror jag) och då ska man nog ha ett barn också. Men då kan man alltid låna med en unge ut. Och eftersom mamma åker ut med Cajsa så kan ju jag låna en av mina gudsöner. Eric säger ju att jag är en mamma och Koffe är en pappa (vet inte vart han har fått det ifrån för han säger inte att vi är hans mamma och pappa). Värre är det med Elias (som inte är min gudson bara min svåger) han kan retas ibland och säga mamma till mig. Nae men jag får fundera på det.


Nu är det fika nere i matsalen så jag ska röra mig ner dit och vara lite social. Jag har bara datorn kvar att packa ner, men den sitter jag ju med så den åker ner vart efter. Sen kommer bussen och då är det dags att säga hejdå

Av Sara - 23 november 2008 10:40

Igår kväll kom vi tidigt i säng, men för det så fick jag inte många timmars sömn. Cajsa har legat och knäat mig i ryggen så jag har ganska ont idag. Annars har det varit lugnt en så länge. Vi åt frukost klockan 9, som vanligt är det vissa som inte kommer ner och äter frukost men då blir dom utan och får vänta till lunchen som serveras klockan 13.

Harriet stod och gjorde i ordning mellan målet som ska serveras nu klockan 11 och för att hon skulle få lite fritid och umgås med sitt barnbarn så hjälpte jag henne att förbereda mellanmålet. Visserligen var det bara 4 smörgåsar som jag bredde men det är ju tanken som räknas.

Nu är dom flesta ute och njuter av snön, jag ska också gå ut nu men jag har suttit och kollat på en utbildning som jag vill gå. Mamma hjälpte mig nyss men blev sur när jag sa ifrån.

Hon tycker att jag ska ringa till skolan och ta reda på mer fakta (och visst detär smart att göra) men hon tycker också att jag ska berätta om min allergi. Och säga att jag inte kan jobba inom det yrket som jag gick gymnasiet på grund av min allergi, men det kan jag ju så länge jag tar mina mediciner. Dessutom så tycker jag att det är pinsamt att berätta att jag har en allergi som är så allvarlig att jag kan dö. Men hon lyssnar inte på det örat utan går iväg i stället.


Ja se det snöar, ja se det snöar

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards