Alla inlägg den 13 november 2008

Av Sara - 13 november 2008 21:59

Sovmorgon, gud vad skönt det är ibland att få ligga kvar i sängen, titta ut genom fönstret och inse att man kan ligga kvar hela dagen om man vill. Idag var det en sådan dag för mig och den kunde inte komma mer lägligt. Jag är jätte trött och hängig men det beror ju på att jag går upp mycket tidigare än vad jag är van med och har dubbelt så mycket att göra.


Idag har jag försökt att ta det lite lugnt men har ändå haft fullt upp. Åkte och handlade med mamma, pappa, Cajsa och Martin. Snacka om att det blir jobbigt och handla när min pappa är med. Jag vet inte varför men på något sett så blev allting så irriterande att jag missade massa saker. Men det gör inget för det var inget speciellt viktigt ändå. Eftersom det var torsdag så blev det en lagom att promenera till sjukhuset fram och tillbaka med Martin. Han mobbade mig för att jag hade vita byxor och trampade självklart rätt ner i en pöl med lera, så mina vita byxor blev smutsiga efter 2timmars användning och hamnade i tvätt högen.


Jag och Edwin var på babysim själva idag. Vi brukar gå på fredagar men eftersom vi har missat lite så tog vi igen det idag. Han är mycket roligare i vattnet när Tina inte är med men det är ju ganska vanligt att barn blir annorlunda när deras mammor inte är med. Det var lite tråkigt faktiskt att inte ha med Tina idag, det blev lite ensamt på spårvagnen hem. Men då träffade jag på en gammal kompis som jag satt och snackade lite skit med. Edwin sov hela vägen, han var ganska trött men det förstår jag. Fördelen med att inte ha egna barn är att när man tröttnar kan man lämna tillbaka dom och jag brukar tröttna bär bajset kommer *hehe*


Jag plockade upp Koffe på vägen, jag skulle hem till mamma på kryddparty så han fick ta över barnvagnen och gå hem med Edwin medan jag vek av hem till mamma. Jag förstår att Edwin somnade på vägen hem för jag höll på att somna hemma hos mamma men som tur var höll jag mig vaken (lite pinsamt annars). Det blev inte mycket handling på party, jag hittade en krydda som jag tyckte var lite intressant annars var det andra helt ointressant och jag vet vad Koffe tycker om mitt shoppande så idag visade jag att jag kan låta bli onödigt shopping.


Nu ligger jag hemma i soffan och njuter av lugnet, Koffe och Chili har gått och lagt sig så jag ska också göra det snart. Men ibland är det skönt att njuta av ensamheten samtidigt som jag hatar att vara ensam. Men så här går det jättebra för jag vet att Koffe ligger i rummet bredvid, precis där jag vill ha honom. Så nu ska jag göra honom sällskap men först måste jag se till att Chili går och lägger sig i sin säng, för min säng vill jag ha för mig själv.


GodNatt

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards