Alla inlägg den 30 november 2008

Av Sara - 30 november 2008 22:03

När första ljuset brinner står julens dörr på glänt och alla människor glädjas att få fira få advent


Idag har vi julpyntat, allt julpynt är inne i vardagsrummet och i stort sett inget i dom andra rummen. Visserligen beror det på att jag inte har något att pynta i dom andra rummen förutom gardiner och ljusstakar. Det kändes lite konstigt idag när jag tände det första ljuset, jag har varit hemma hos Jossan första advent dom senaste åren men inte i år. I år var jag hemma och tände mitt egna ljus och det kändes helt okej men ändå lite ledsamt. Det är därför det är så jobbigt med traditioner som inte kan följas varje år.

Martin kom förbi och drack lite glögg med pepparkaka. Eller det var det som var planerat men Martin hade lyckats spotta bulle rätt ner i glöggen så vi bytte ut glöggen mot julmust.


Nu är det dags att krypa till sängs, imorgon har jag tänkt att fortsätta julpynta fast i dom andra rummen i stället.

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards