Alla inlägg den 20 november 2008

Av Sara - 20 november 2008 22:18

I morse var jag i stallet med min kära syster Frida, det tog lite tid i morse eftersom allt hö var slut så jag blev tvungen att öppna en ny bal. Efter stallet åkte jag hem och satte på kaffe, Frida och Jessica klev in genom dörren lagom till kaffet var klart.

Dom slog sig ner i soffan, Frida kastade sig på pajen som jag bakade igår. Jessica var lite mer försiktig men efter ett tag vaknade även hon till liv. Då var det inte en lugn stund. Dom där två tillsammans är helt omöjliga. *haha*

Frida började jobba klockan 14 och Jessica skulle hämta sin bil på ok så jag följde dom dit (100meter kanske). Jessica skulle ner på stan en sväng innan jobbet så jag följde med henne dit, vi hann med lite lunch (ganska sent) innan hon skulle börja jobba. Jag åkte med henne till ok, snackade lite skit med Frida och gick runt 15-tiden till dagis för att hämta Cajsa.


Cajsa, jag och Chili tog en promenad hem till svärmor där maten stod på spisen, idag var det faktiskt jag och Koffe som bjöd fast hon lagade den (min favorit gryta). Efter maten lekte Cajsa, Eric och Elias så det stod härliga till. Tina och jag satte oss i soffan med en varsin kopp kaffe medan Edwin låg och sov i Tinas knä. Jag satt på nätet och kollade på klänningar till nästa vecka men hittade inget att ha.

Jag hade bestämt att vi skulle gå hem klockan 18 eftersom Tina alltid ger barnen kvällsmat då så tyckte ja det var en bra idé. Men snäll som Tina är så gjorde hon iordning kvällsmat åt Cajsa också, men efter kvällsmaten var det dags att gå hem för Cajsa skulle ju bada också.


Pappa är iväg med jobbet och mamma jobbar kväll så Cajsa ska sova hos mig inatt, ganska mysigt tycker jag men jag tror inte Koffe håller med. Han gnällde förut att det är trångt i sängen och att Cajsa tar hans täcke. Men nu ligger dom och snarkar bredvid mig så jag ska också krypa ner. Idag stängde jag fönstret i tid så det är inte jätte kallt i sovrummet idag.


God natt

Av Sara - 20 november 2008 21:40

Ibland undrar jag vad livet egentligen har för mening, inte för att jag vill ta livet av mig eller något sånt. Visst ibland är man lite trött på livet men jag vill ju inte dö. Men ändå, vad har livet för mening? Vi föds för att leva, vi lever för att dö. En enkel kort beskrivning på vad livet går ut på. En del njuter av livet och tar varje dag som den kommer, andra jobbar och sliter till och med planerar sina dagar in i minsta detalj.

Varför stressar vi hela tiden? Varför stannar vi aldrig upp och njuter av livet?

Visst det finns dom som svälter, det är krig i världen, det finns massvis av olyckliga saker som händer runt om i världen. Jag till och med hos ens granne, men varför tänker vi alltid olyckliga tankar? Varför njuter vi inte vara av stunden som är här just nu!?

Vi föds för att leva, vi lever för att dö.

Från och med nu ska jag leva för att njuta, njuta av att jag har en familj som älskar mig. Njuta av alla fina saker som finns i världen, om jag gör det så kanske jag kan få min omgivning att börja njuta av livet. Tillslut så sprids det och alla börjar njuta av livet. Då kanske ondskan försvinner, kriget och svälten.


Ja drömma är aldrig fel att göra och det kan ingen ta ifrån mig.

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards