Alla inlägg den 21 november 2008

Av Sara - 21 november 2008 18:05

Jaha då var vi på väg ut till sjöberga, mitt barndoms hem. Eller egentligen är det inte det, men jag har alltid åkt hit ut. Mest under sommaren men även ibland under vinter halvåret.
Det känns lite konstigt att åka ut hit, när jag var yngre och skulle åka ut hit så började packa väskan 2 veckor innan avresan. Nu packar jag väskan 1timme innan. Det kan ju bero på att jag inte behöver ha med mig lika mycket, förr packade man ner massor av onödiga saker. Bland annat var det nästan en hel väska full av smink och snygga moderna kläder. Och det var ju bara för att det skulle finnas killar här ute och dom ville man ju vara snygg inför och tuff. Nu för tiden så packar jag ner det nödvändigaste, för jag behöver ju inte göra mig snygg för någon ute på sjöberga. Jag har ju min älskade Koffe och det är den ända jag vill göra mig snygg för.


Nu är vi snart framme så jag ska lägga ifrån mig datorn och hjälpa mamma med Cajsa och deras packning. Mamma har med sig en hel väska för sin stickning men det är ju hennes hobby så jag låter henne hålla på. Visst är jag snäll

Av Sara - 21 november 2008 08:30

Klockan är 8:30 och jag har redan lyckats få i mig frukost. Det är inte normalt när det gäller mig, jag brukar äta frukost 2 timmar efter att jag har vaknat på morgonen. Men inatt sov Cajsa hos oss, hon som brukar sova fram till 9 när hon sover hemma men inte när hon sover här, då vaknar hon 7:30 *usch*

Så det var ju bara för mig att gå upp och göra frukost till henne, nu ligger hon bredvid mig i sängen och tittar på film. Pongo och de 101 dalmatinerna, en titel som inte stämmer med filmen faktiskt för det är 99 valpar och 2 vuxna hundar (Pongo och Birdie). Då blir dom 101 dalmatiner, men ändå heter filmen Pongo och de 101 dalmatinerna när den borde heta Pongo de 101 dalmatinerna. Annars blir det fel, det låter ju på titeln som om det vore Pongo och ytterligare 101 dalmatiner när det är Pongo och 100 dalmatiner.  Har jag fel?


Nae nu borde jag lämna sängen, jag ska åka iväg över helgen så jag måste packa ner lite kläder. Frågan är vad det blir för väder i helgen, risken är ju att man packar ner för lite kläder. Det kan ju både bli varmt och kallt, men det kanske är bättre att jag packar ner för varma kläder än för tunna.

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards