Direktlänk till inlägg 21 november 2008

Tidig fredag morgon

Av Sara - 21 november 2008 08:30

Klockan är 8:30 och jag har redan lyckats få i mig frukost. Det är inte normalt när det gäller mig, jag brukar äta frukost 2 timmar efter att jag har vaknat på morgonen. Men inatt sov Cajsa hos oss, hon som brukar sova fram till 9 när hon sover hemma men inte när hon sover här, då vaknar hon 7:30 *usch*

Så det var ju bara för mig att gå upp och göra frukost till henne, nu ligger hon bredvid mig i sängen och tittar på film. Pongo och de 101 dalmatinerna, en titel som inte stämmer med filmen faktiskt för det är 99 valpar och 2 vuxna hundar (Pongo och Birdie). Då blir dom 101 dalmatiner, men ändå heter filmen Pongo och de 101 dalmatinerna när den borde heta Pongo de 101 dalmatinerna. Annars blir det fel, det låter ju på titeln som om det vore Pongo och ytterligare 101 dalmatiner när det är Pongo och 100 dalmatiner.  Har jag fel?


Nae nu borde jag lämna sängen, jag ska åka iväg över helgen så jag måste packa ner lite kläder. Frågan är vad det blir för väder i helgen, risken är ju att man packar ner för lite kläder. Det kan ju både bli varmt och kallt, men det kanske är bättre att jag packar ner för varma kläder än för tunna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 3 september 2017 19:19

Att va mamma till Nils kan vara en riktig utmaning ibland, det är ett kärleksfullt äventyr där ingen dag är den andra lik. Idag är en sån dag, inte lik någon annan dag! På något sätt lyckades han skära sig på glas i badrummet, min första tanke var a...

Av Sara - 31 augusti 2017 15:07

Att ha barn och familj är ett pussel där sista biten aldrig blir lagd. Allting ska pusslas ihop och när man tror att sista pusselbiten är lagd byggs pusslet på bit för bit. Hur lyckas man? Här hemma saknas alltid en eller flera bitar, man kämpar med...

Av Sara - 30 augusti 2017 09:52

En ny termin är igång och jag hittar inte barnens regnkläder! Det är samma vida varenda jävla termin! Vem är det som äter upp kläderna? Jag hade inte sagt något om det vore så att det försvann på dagis (förutom att jag blivit skogstokig) men nu är d...

Av Sara - 29 augusti 2017 23:16


Hur ska man egentligen på bästa sätt hjälpa sina barn? Med vad tänker du säkert nu men jag menar med allt! Conny är en riktig grubblare, han funderar över saker, han tänker på saker men tyvärr så frågar/pratar han inte om det. Den genen har han hel...

Av Sara - 29 augusti 2017 20:20


Dagen lider mot sitt slut, barnen ligger i sina sängar och sover förhoppningsvis snart. Imorgon börjar vardagen och verkligheten igen - semestern är slut för oss alla och även jag återgår till vardagen. Vi bestämde när vi var i London att vi skull...

Presentation


Yes, I'm crazy
Normal is boring for me

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik

Gästboken

Följ min blogg

Follow on Bloglovin Mitt liv som fru och mamma

Ovido - Quiz & Flashcards